DrogowyTransport

Fabryka Volkswagena nie powstanie? Miała kosztować 2 mld euro

Dyrektor generalny Volkswagena, Oliver Blume, zastanawia się, czy trzymać się planu budowy nowej fabryki

Jak poinformował Reuters, dyrektor generalny Volkswagena, Oliver Blume, zastanawia się, czy trzymać się planu budowy nowej fabryki, czy też wykorzystać istniejącą fabrykę w Wolfsburgu. Nowa Fabryka Volkswagena miałaby służyć do montażu pojazdów elektrycznych Trinity (EV).

Fabryka Volkswagena może nie powstać

Volkswagen, drugi największy producent samochodów na świecie, planował rozpocząć budowę fabryki o wartości 2 miliardów euro w 2023 roku i od 2026 roku zacząć tam produkcję swojego flagowego elektrycznego sedana. Jak poinformował Reuters, dyrektor generalny Volkswagena, Oliver Blume, zastanawia się, czy trzymać się planu budowy nowej fabryki, czy też wykorzystać istniejącą fabrykę w Wolfsburgu.

Magazyn Manager poinformował, że Blume rozważa opóźnienie produkcji nowego modelu do 2030 roku i rezygnację z planów wprowadzenia go na platformę Scalable Systems Platform (SSP), która ma docelowo zastąpić wszystkie inne platformy.

Dwa źródła z otoczenia zarządu Volkswagena obaliły informacje Reutersa co do opóźnienia produkcji, mówiąc, że producent samochodów będzie montował Trinity na SSP, ale potwierdziły wątpliwości dyrektora co do konieczności budowy nowej fabryki.

Czytaj też: Volkswagen otworzy nowy hub wysyłkowy w południowym Teksasie

Budowa fabryki miałaby się rozpocząć już w przyszłym roku

Firma, powołując się na „zmieniające się realia gospodarcze”, oceniła swoje plany dotyczące oprogramowania i platform, a następnie określiła projekty dla każdej marki, dodając, że jest za wcześnie na konkretne oświadczenia.

Korzystamy z okazji, aby przyjrzeć się wszystkim projektom i inwestycjom i sprawdzić ich rentowność – powiedział dyrektor generalny Grupy Volkswagen, Oliver Blume w osobnym liście do pracowników.

Rada nadzorcza Volkwagen w marcu zatwierdziła 2 miliardy euro na fabrykę Trinity, której budowa miałaby się rozpocząć wiosną 2023 roku.

Jeśli zmiany zostaną potwierdzone, mogłyby one poprawić wolne przepływy pieniężne, ale groziłyby to opóźnieniem planów elektryfikacji i kluczowych premier produktów – powiedział analityk Bernstein Daniel Roeska w nocie badawczej.

Analityk dodał, że w najbliższej przyszłości powinien odbyć się dzień rynków kapitałowych, który ujawniłby plany Volkswagena inwestorom. Dzień rynków kapitałowych Volkswagena planowany jest jednak dopiero na drugi kwartał przyszłego roku.

Czytaj też: W Danii cena energii elektrycznej wzrosła aż o 62 proc., a w Polsce spadła o 3 proc.

W ciągu kilku lat niedobór kierowców w Europie może się potroić

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button