Japoński przewoźnik Skymark Airlines ujawnił, że chce zamówić samoloty z serii Boeing 737 MAX. Tania linia lotnicza planuje odnowić swoją flotę w ciągu najbliższych 2-3 lat, a samoloty MAX wydają się być naturalną koleją rzeczy, ponieważ linia posiada już flotę 737 starszej generacji.
Skymark Airlines kupi samoloty z serii Boeing 737 MAX
Skymark Airlines ogłosiły zamiar nabycia do 12 samolotów Boeing 737 MAX w ramach planów modernizacji floty. Linia lotnicza chce zamówić cztery samoloty, w tym warianty 737-8 i 737-10, z opcją na dwa dodatkowe odrzutowce. Doda również do swojej floty sześć samolotów 737-8 należących do leasingodawcy.
Ponieważ Skymark Airlines chce w sposób zrównoważony rozwijać swoją flotę, rodzina 737 MAX oferuje wiodącą na rynku wydajność i ekologiczność. Dzięki ujednoliceniu i zwiększonym możliwościom modele 737-8 i 737-10 umożliwią Skymark Airlines optymalizację floty we wszystkich operacjach – powiedział starszy wiceprezes Boeinga ds. sprzedaży komercyjnej i marketingu, Ihssane Mounir.
Podobnie jak wiele innych linii lotniczych, które zdecydowały się na samoloty MAX, również Skymark chce skorzystać z wydajności samolotu. Seria MAX zmniejsza zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla o 20%, a emisję hałasu o 50% w porównaniu z samolotami, które zastępują.
Rodzina samolotów wykorzystuje również najnowsze silniki CFM International LEAP-1B, zaawansowane technologicznie winglety i inne ulepszenia aerodynamiczne, w celu poprawy osiągów i obniżenia kosztów operacyjnych.
Thank you @SkymarkJ for selecting the super-efficient 737 MAX family to modernize your all-Boeing 737 fleet. The 737 MAX, which reduces fuel use and carbon emissions by 20% compared with the airplanes they replace, will enable Skymark Airlines to operate a sustainable fleet. pic.twitter.com/ip8HytYMyY
— Boeing Airplanes (@BoeingAirplanes) November 10, 2022
Czytaj też: Virgin Australia wraca do Nowej Zelandii po prawie 1 000 dniach
Samoloty Boeing 737 MAX częścią planu naprawczego
Skymark Airlines, z siedzibą na tokijskim lotnisku Haneda (HND), jest trzecim co do wielkości przewoźnikiem w Japonii pod względem przychodów. Obecnie obsługuje flotę składającą się wyłącznie z 29 samolotów Boeing 737-800 nowej generacji. Podobnie jak przewoźnicy na całym świecie, Skymark również ucierpiał w czasie pandemii i był zmuszony podjąć antykryzysowe działania, w tym dokonać skrócenia tygodnia pracy o 20%.
Przewoźnik ma nadzieję, że skorzysta z odnowionego popytu na pasażerów po COVID. Jakiś czas temu Skymark złożył również wniosek o ponowne notowanie na giełdzie w Tokio, aby pozyskać fundusze na napędzenie wzrostu, przekształcenie finansów oraz inwestycje w technologię i samoloty. Ostatnie ogłoszenie dotyczące samolotów MAX jest częścią większego planu naprawczego.
Po kilku trudnych latach samoloty Boeing 737 MAX przeżywają silne odrodzenie. Spośród 122 zamówień na samoloty otrzymanych przez Boeinga w październiku 106 dotyczyło rodziny MAX. Wiele z nich wynikało z ogromnych umów podpisanych przez Alaska Airlines i właściciela British Airways, firmę IAG.
Linie lotnicze Alaska Airlines złożyły w zeszłym miesiącu swoje największe zamówienie w historii, ogłaszając, że skorzystają z opcji zakupu 52 samolotów Boeing 737 MAX. Obejmuje to samoloty z całej rodziny 737 MAX – 737-8, 737-9 oraz jeszcze niecertyfikowany 737-10. Również IAG potwierdził wiążące zamówienie na 50 odrzutowców MAX z opcją na kolejne 100.
Czytaj też: Skąd tak niska inflacja w Japonii? To wynik m.in. „Abenomiki”
3 Komentarze