PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
LotniczyTransport

Boeingi coraz popularniejsze? Nowe 737 MAX trafią do Japonii

Po kilku trudnych latach samoloty Boeing 737 MAX przeżywają silne odrodzenie

Japoński przewoźnik Skymark Airlines ujawnił, że chce zamówić samoloty z serii Boeing 737 MAX. Tania linia lotnicza planuje odnowić swoją flotę w ciągu najbliższych 2-3 lat, a samoloty MAX wydają się być naturalną koleją rzeczy, ponieważ linia posiada już flotę 737 starszej generacji.

Skymark Airlines kupi samoloty z serii Boeing 737 MAX

Skymark Airlines ogłosiły zamiar nabycia do 12 samolotów Boeing 737 MAX w ramach planów modernizacji floty. Linia lotnicza chce zamówić cztery samoloty, w tym warianty 737-8 i 737-10, z opcją na dwa dodatkowe odrzutowce. Doda również do swojej floty sześć samolotów 737-8 należących do leasingodawcy.

Ponieważ Skymark Airlines chce w sposób zrównoważony rozwijać swoją flotę, rodzina 737 MAX oferuje wiodącą na rynku wydajność i ekologiczność. Dzięki ujednoliceniu i zwiększonym możliwościom modele 737-8 i 737-10 umożliwią Skymark Airlines optymalizację floty we wszystkich operacjach – powiedział starszy wiceprezes Boeinga ds. sprzedaży komercyjnej i marketingu, Ihssane Mounir.

Podobnie jak wiele innych linii lotniczych, które zdecydowały się na samoloty MAX, również Skymark chce skorzystać z wydajności samolotu. Seria MAX zmniejsza zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla o 20%, a emisję hałasu o 50% w porównaniu z samolotami, które zastępują.

Rodzina samolotów wykorzystuje również najnowsze silniki CFM International LEAP-1B, zaawansowane technologicznie winglety i inne ulepszenia aerodynamiczne, w celu poprawy osiągów i obniżenia kosztów operacyjnych.

Czytaj też: Virgin Australia wraca do Nowej Zelandii po prawie 1 000 dniach

Samoloty Boeing 737 MAX częścią planu naprawczego

Skymark Airlines, z siedzibą na tokijskim lotnisku Haneda (HND), jest trzecim co do wielkości przewoźnikiem w Japonii pod względem przychodów. Obecnie obsługuje flotę składającą się wyłącznie z 29 samolotów Boeing 737-800 nowej generacji. Podobnie jak przewoźnicy na całym świecie, Skymark również ucierpiał w czasie pandemii i był zmuszony podjąć antykryzysowe działania, w tym dokonać skrócenia tygodnia pracy o 20%.

Przewoźnik ma nadzieję, że skorzysta z odnowionego popytu na pasażerów po COVID. Jakiś czas temu Skymark złożył również wniosek o ponowne notowanie na giełdzie w Tokio, aby pozyskać fundusze na napędzenie wzrostu, przekształcenie finansów oraz inwestycje w technologię i samoloty. Ostatnie ogłoszenie dotyczące samolotów MAX jest częścią większego planu naprawczego.

Po kilku trudnych latach samoloty Boeing 737 MAX przeżywają silne odrodzenie. Spośród 122 zamówień na samoloty otrzymanych przez Boeinga w październiku 106 dotyczyło rodziny MAX. Wiele z nich wynikało z ogromnych umów podpisanych przez Alaska Airlines i właściciela British Airways, firmę IAG.

Linie lotnicze Alaska Airlines złożyły w zeszłym miesiącu swoje największe zamówienie w historii, ogłaszając, że skorzystają z opcji zakupu 52 samolotów Boeing 737 MAX. Obejmuje to samoloty z całej rodziny 737 MAX737-8, 737-9 oraz jeszcze niecertyfikowany 737-10. Również IAG potwierdził wiążące zamówienie na 50 odrzutowców MAX z opcją na kolejne 100.

Czytaj też: Skąd tak niska inflacja w Japonii? To wynik m.in. „Abenomiki”

Virgin Atlantic chce dodatkowe sloty na lotnisku Heathrow

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button