KolejowyTransport

Niemcy inwestują w koleje dużych prędkości. Kolejne 60 km torów

W nowy 60-kilometrowy odcinek Niemcy zainwestowały 2,9 mld euro

Niemcy inwestują w koleje dużych prędkości. Nowa linia między Ulm a Wendlingen znacznie zwiększy przepustowość kolei w południowo-zachodnich Niemczech. Budowa rozpoczęła się w 2012 roku, a jej całkowity koszt wyniesie około czterech miliardów euro. Nowy odcinek, mierzący 60 kilometrów kosztował 2,9 mld euro.

Niemcy i koleje dużych prędkości

Deutsche Bahn jest gotowe do rozpoczęcia regularnych połączeń na nowej linii dużych prędkości między Ulm a Wendlingen. Niemiecki zarządca infrastruktury kolejowej i operator transportu poinformował, że linia jest całkowicie ukończona. Niemcy wydały na 60-kilometorwy odcinek prawie 3 miliardy euro, ale wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy koleje dużych prędkości będą mogły w końcu rozpocząć regularną obsługę.

Oddanie do użytku nowej linii oznacza ważny punkt zwrotny dla mobilności w południowo-zachodnich Niemczech. Pasażerowie będą zachwyceni: będą podróżować szybciej, będzie kursować więcej pociągów, a nawet będzie im oferowany widok na samochody w kolejkach do autostrad, które linia omija – powiedział Olaf Drescher, kierownik całego projektu.

Na razie na linii kursują pociągi bez pasażerów w ramach szkolenia maszynistów i trwa zapoznawanie się z linią. Nowa infrastruktura tworzy podstawę do zwiększenia atrakcyjności transportu kolejowego. W transporcie dalekobieżnym nowa linia dużych prędkości skróciła czas podróży pomiędzy Stuttgartem a Ulm o około 15 minut. Liczba codziennych połączeń między Stuttgartem a Monachium zostanie zwiększona o około 20 połączeń.

Niemcy inwestują w koleje dużych prędkości. Kolejne 60 km torów
Deutsche Bahn

Czytaj też: Państwowy przewoźnik odmładza flotę. Kupi 400 lokomotyw!

Koszt to prawie 3 miliardy euro

Jednocześnie nowy dworzec w Merklingen otwiera nowe szybkie połączenie dla pasażerów z okolicy, którzy mogą dojeżdżać pociągiem do Stuttgartu lub Ulm. Nowy odcinek mierzy 60 kilometrów  i przecina pasmo górskie Jury Szwabskiej. Ze względu na trudny teren, połowa całkowitej długości przebiega w tunelach. Najdłuższy z nich ma 8,8 kilometra długości. Konstrukcja obejmuje również 85-piętrowy most nad doliną Filstal, który jest trzecim co do wysokości w Niemczech. Budowa rozpoczęła się w 2012 roku, a jej całkowity koszt wyniesie około 4 miliardów euro. W nowy odcinek Niemcy zainwestowały 2,9 mld euro.

Do linii zostanie podłączony odcinek ze Stuttgartu do Wendlingen, który również jest już w budowie. Jego najdroższą częścią jest głównie budowa nowego dworca w Stuttgarcie. Ma zostać ukończona w 2025 roku. Po ukończeniu linii czas przejazdu między Ulm a Stuttgartem ma zostać skrócony z 55 do 30 minut.

Czytaj też: Niemcy przegrywają walkę handlową z Chinami. Niemiecki rynek zalewają wschodnie towary

Czechy też przyznają pierwszeństwo pociągom towarowym

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button