
Air India planuje ekspansję w USA, ale problemem jest niedobór pilotów. Przewoźnik chce zatrudnić około 100 pilotów samolotów szerokokadłubowych do obsługi lotów na bardzo dalekie odległości. Ze względu na braki na rodzimym rynku, linia planuje szukać pracowników za granicą.
Niedobór pilotów problemem dla Air India
Air India boryka się z problemem, jakim jest niedobór wykwalifikowanych pilotów samolotów Boeing 777. Linia chce zwiększyć liczbę połączeń do USA i ma otrzymać pięć Boeingów 777-200LR, którymi wcześniej latały Delta Air Lines. Przewoźnik potrzebuje około 100 pilotów z odpowiednimi umiejętnościami i doświadczeniem do latania tymi samolotami szerokokadłubowymi.
Air India już wcześniej borykała się z brakiem pilotów, a niedawna zapowiedź wprowadzenia 5 samolotów Boeing 777 w ciągu najbliższych czterech miesięcy i nowe loty do USA jeszcze ten brak pogłębiły – napisano w raporcie Mint, cytując osobę zaznajomioną ze sprawą.
Przewoźnik ma w najbliższym czasie złożyć skonsolidowane zamówienie na samoloty, ale niektóre źródła ujawniają, że może dodać jeszcze sześć do dziesięciu maszyn szerokokadłubowych w leasingu krótkoterminowym. Jeśli tak się stanie, jego zapotrzebowanie na pilotów znacznie wzrośnie.
#FlyAI : We are hiring First Officers for our B777 fleet.
For more details please visit our career page https://t.co/T1SVjRDEdD pic.twitter.com/8KeOWx4CPB
— Air India (@airindiain) November 3, 2022
Czytaj też: LOT wycofuje samoloty turbośmigłowe. Zorganizuje pożegnalny lot
Zatrudnienie zagranicznych pilotów droższe
Zatrudnianie pilotów z zagranicy nie jest w Indiach nowością. W przeszłości linie lotnicze wybierały tę drogę, gdy w kraju nie było wystarczającej liczby doświadczonych pilotów, aby obsługiwać rosnącą flotę. Air India zatrudniało wcześniej zagranicznych pilotów, ale było to zawsze droższe niż zatrudnianie lokalnych.
Air India poszukiwała 100 pilotów z rynku. Chociaż mówią, że będą preferować indyjskich pilotów, są również otwarci na zatrudnianie pilotów z zagranicy. Podczas gdy piloci zagraniczni są drożsi o 40% w porównaniu do kosztów poniesionych na zatrudnienie indyjskiego pilota, faktem jest również, że doświadczeni piloci szerokokadłubowi nie są łatwo dostępni na rynku krajowym – napisano w raporcie Mint.
Linia angażuje firmę pośredniczącą w znalezieniu załogi dla swojej floty. Według doniesień oferowane miesięczne wynagrodzenie dla pilotów wyniesie 11 500 dolarów (bez podatków). Korzyści będą również obejmować płatność 133,30 dolarów za godzinę za latanie więcej niż 70 godzin.
#FlyAI: We are hiring Sr Trainee Co-Pilots with current A320 endorsement.
For more details please visit our career page https://t.co/ZcNAjqGV3X #AirIndiaHiring #A320 pic.twitter.com/yO8X4hF15I
— Air India (@airindiain) November 19, 2022
Linie oferują przedłużenie kontraktu
Indyjscy piloci nie są zadowoleni, gdyż twierdzą, że Indie mają wystarczającą liczbę wykwalifikowanych pilotów do latania samolotem 777 Air India. Według The Economic Times jeden ze starszych pilotów ubolewał, że Air India jest skłonne zatrudnić zagraniczną załogę po znacznie wyższych kosztach, nawet jeśli indyjscy piloci otrzymują wynagrodzenie poniżej światowych standardów.
Air India już od miesięcy przygotowuje się na brak pilotów. W sierpniu pojawiła się informacja, że przewoźnik zaoferuje zatrudnienie kontraktowe niektórym swoim najlepszym pilotom po przejściu na emeryturę. Podobnie jak wszyscy pracownicy AI, również piloci przechodzą na emeryturę w wieku 58 lat. Jednakże, przewidując potrzebę wykwalifikowanej siły roboczej do pilotowania nowej floty samolotów, Air India zaoferowała przedłużenie umowy pilotom z dobrymi wynikami w zakresie bezpieczeństwa. Zgodnie z umową, piloci Air India mogą latać do 65. roku życia.
Czytaj też: W ciągu pięciu lat Bengaluru stanie się nową stolicą gospodarczą Indii
Znajdziesz nas w Google NewsKolejny przewoźnik odwołuje loty. Pracownicy przeprowadzili strajk