IntermodalnyKolejowyTransport

Państwowy przewoźnik odmładza flotę. Kupi 400 lokomotyw!

Po zakończeniu projektu średni wiek floty FS obniży się z 30 do 7 lat

Ferrovie dello Stato (FS), włoskie państwowe przedsiębiorstwo kolejowe, odmładza swoją flotę i kupuje nowe lokomotywy. FS powiększy swoją flotę o 400 nowych lokomotyw i 3600 nowych wagonów. Po zakończeniu projektu średni wiek floty FS obniży się z 30 do 7 lat.

Ferrovie dello Stato kupi nowe lokomotywy

Jak zaznaczyło Ferrovie dello Stato (FS), nowe lokomotywy będą zarówno elektryczne, jak i hybrydowe, przez co powinny zużywać o 25 proc. mniej energii niż obecne. Ponadto FS twierdzi, że nowa flota znacznie przyspieszy przejście na kolej we Włoszech w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Jak podkreśliło FS, wśród firm, które dostarczą wagony, są Alstom, Wascosa i MRCE.

Jedną z najbardziej innowacyjnych cech lokomotyw nowej generacji jest to, że są one wielonapięciowe, co oznacza, że ​​można ich z łatwością używać we wszystkich krajach, przez które będą przejeżdżać. Mówiąc dokładniej, oznacza to, że w przypadku nowych lokomotyw konieczna będzie jedynie zmiana załogi, a nie pojazdu.

Największym beneficjentem nowego taboru będzie Mercitalia Rail, spółka zależna FS zajmująca się przewozami kolejowymi. W rzeczywistości Mercitalia zapewni 300 nowych lokomotyw i 2860 nowych wagonów w ciągu następnej dekady. Ponadto TX Logistics, europejski oddział FS, otrzyma 80 nowych lokomotyw, co pozwoli firmie podwoić swoją flotę.

Mercitalia Shunting & Terminal otrzyma również 32 nowe lokomotywy do 2031 roku i będą one wykorzystywane do operacji manewrowych w portach morskich i śródlądowych. Ponadto FS podkreśliło, że lokomotywy te można wyposażyć do wykonywania operacji “last mile” w obszarach niezelektryfikowanych, takich jak porty, dzięki szybkiej zmianie zasilania.

Czytaj też: Czechy też przyznają pierwszeństwo pociągom towarowym

Trwa modernizacja starych wagonów

Według Ferrovie dello Stato (FS), do końca roku do floty dołączą cztery nowe lokomotyw oraz 160 nowych wagonów. Będą one wykorzystywane do obsługi przewozów intermodalnych oraz połączeń z innymi krajami przez Austrię i Szwajcarię.

Całkowity koszt inwestycji odmłodzenia floty będzie oscylował wokół 2,5 mld euro, co jest największym planem inwestycyjnym FS, dotyczącym sektora logistycznego. Dodatkowo 70 mln zostanie przeznaczone na odnowienie obecnej floty. Proces modernizacji floty został rozpoczęty w 2020 roku i znajduje się w końcowej fazie.

W ramach inicjatywy 240 wagonów Mercitalia Intermodal Sgnss otrzymało wymianę hałaśliwych szczęk hamulcowych na cichsze, a także zostały one przemalowane. Wagony te są certyfikowane do jazdy z prędkością 120 km/h i przewożenia 72 ton ładunku na wagon. Ponadto FS poinformowało, że do 2025 r. flota Mercitalia Intermodal zostanie wyposażona w pokładowe systemy telematyczne. Systemy te będą dostarczać dodatkowych informacji w czasie rzeczywistym o statusie ładunku, a także o lokalizacji wagonów.

Czytaj też: Włochy mogą znaleźć się w recesji w 2023 roku. Sytuacja fiskalna i konflikt z UE nie pomaga

Nowy rekordowy czas tranzytu między Chinami a Niemcami!

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button