KolejowyTransport
Gorące newsy

Nowy rekordowy czas tranzytu między Chinami a Niemcami!

Przesyłka pokonała 9 908 km trasy w niecałe 10 dni

Na Nowym Jedwabnym Szlaku ustanowiono nowy rekordowy czas tranzytu. Transport kolejowy z chińskiego Xian do niemieckiego Duisburga dotarł w niecałe dziesięć dni, w dużej mierze dzięki ustalonemu rozkładowi jazdy. Przesyłka pokonała 9 908 km trasy w dokładnie 9 dni, 19 godzin i 26 minut.

Rekordowy czas tranzytu z Xian do Duisburga

Pierwszy pociąg wyruszył z Xian 26 października i dotarł do niemieckiego miasta portowego Duisburg 7 listopada, gdzie został oficjalnie powitany. Kontenery wypełnione falownikami fotowoltaicznymi, kompresorami elektrycznymi, odkurzaczami i innymi produktami, zajęły pięćdziesiąt wagonów kolejowych. Przesyłka pokonała 9 908 km trasy, a rekordowy czas tranzytu wyniósł dokładnie 9 dni, 19 godzin i 26 minut.

Duisport, który obsługuje port w Duisburgu, nazwał przyspieszoną usługę “Rail Link 2.0”.

Ogólny czas tranzytu na tej trasie wynosił do tej pory dwa tygodnie, bez konkretnego harmonogramu, czas dostawy zależał od aktualnej sytuacji drogowej poszczególnych krajów tranzytowych. Teraz jednak, podobnie jak w przypadku pociągów pasażerskich, przewozy odbywają się w ustalonych terminach, zaangażowane strony wiedzą, kiedy spodziewać się pociągów, dlatego współpracują, aby skrócić czas tranzytu dla usługi – powiedział szef azjatyckiego oddziału operatora portowego Kuangchi Cao.

Inżynier, który wcześniej pracował dla Tesli, powiedział, że jest to test, który może zostać rozszerzony na inne miejsca docelowe, ale na razie priorytetem jest połączenie z Duisburgiem. Nazwa „Rail Link 2.0” oznacza, że usługa będzie miała pierwszeństwo przed innymi połączeniami euroazjatyckimi, choć nie można wymagać od wszystkich stron, by na każdym odcinku dawały pierwszeństwo pociągom z Chin.

Jest to kolejne wyzwanie, którym należy się zająć. Na przykład maszynista w danym kraju może nie wiedzieć, że dana usługa kolejowa powinna być traktowana priorytetowo. Przez najbliższe miesiące operatorzy będą starali się udoskonalić serwis, pokonując takie wyzwania.

Czytaj też: Unijne przewozy kolejowe odżywają po dwóch latach spadków

China-Europe Express  priorytetem w Chinach

Kolejowy transport towarowy China-Europe Express, który łączy Chiny z kilkoma europejskimi hubami, jest już priorytetem w Chinach. Ma już pierwszeństwo przed ruchem regionalnym na granicy chińsko-kazachskiej, a w przypadku ograniczenia przepustowości na granicy, z powodu jakichkolwiek zakłóceń, China-Europe Express często ma pierwszeństwo przed wszystkimi innymi ładunkami.

To pierwszy raz, kiedy tranzyt z osobnym rozkładem jazdy został potraktowany priorytetowo. Według szefa azjatyckiego oddziału operatora portowego Kuangchi Cao istnieją trzy powody, dla których Duisburg zyskał przewagę. Po pierwsze, był to pierwszy europejski kierunek podróży China-Europe Express. Po drugie na tej trasie jest największy ruch towarowy, a po trzecie Duisburg ma bliskie partnerstwo z Chinami – miasto jest quasi-logistyczną stolicą obu kontynentów.

Port wierzy, że rozwój szlaków handlowych między Azją a Europą wzmocni pozycję portu w Duisburgu jako centralnego węzła dla kolejowych przewozów towarowych na zapleczu Europy. Chiński transport towarowy przez Nowy Jedwabny Szlak pozostaje ważnym elementem zróżnicowanego modelu biznesowego portu w Duisburgu.

Czytaj też: Współczynnik dzietności na Tajwanie będzie najniższy na świecie!

Terminal intermodalny „Brama Wschód-Zachód” uruchomiony

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button