PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
E-commerceIntralogistykaMagazynyPrzemysł 4.0

Sztuczna inteligencja wzmacnia sprzedaż. Witamy w przyszłości!

SI miała wpływ na 17% wszystkich zamówień online złożonych w listopadzie i grudniu

Sztuczna inteligencja zyskała na popularności wśród sprzedawców, zwłaszcza podczas ważnego sezonu świątecznego. Jak poinformowało Salesforce, SI odpowiadała za 194 miliardy dolarów sprzedaży świątecznej, głównie poprzez prognozowanie rekomendacji.

Sztuczna inteligencja zwiększyła sprzedaż świąteczną

Technologia odgrywa olbrzymią rolę w tym, jak konsumenci decydują się na zakupy oraz w tym, jak sprzedawcy ułatwiają te zakupy. Sztuczna inteligencja jest wykorzystywana przez sprzedawców do poprawy obsługi klienta i efektywności realizacji zamówień. Efekty już są widoczne.

Salesforce twierdzi, że SI miała wpływ na 17% wszystkich zamówień online złożonych w listopadzie i grudniu. Twierdzi również, że SI odpowiadała za 194 miliardy dolarów sprzedaży w okresie świątecznym.

Salesforce uzyskał te liczby na podstawie analizy danych zakupowych 1,5 miliarda klientów – mówi Rob Garf, wiceprezes i dyrektor generalny ds. handlu detalicznego.

Jak informuje portal Digital Commerce 360, prognozowanie za pomocą sztucznej inteligencji w rekomendacjach produktów było zdecydowanie najczęstszym zastosowaniem tej technologii. Choć handlowcy używają SI do udzielania rekomendacji produktów od lat, w miarę rozwoju technologii, tworzy ona coraz lepsze rekomendacje, które konsumenci rzeczywiście wykorzystują.

Czytaj też: Małe firmy stawiają na handel online. I mają chrapkę na więcej

Detaliści mają dostęp do danych dotyczących preferencji klientów, historii zakupów, lojalności wobec marek, historii zwrotów i wielu innych, więc chodzi o najefektywniejsze wykorzystanie tych danych.

Nasze badania pokazują, że przeciętny konsument ma do czynienia z dziewięcioma różnymi punktami podczas każdego zakupu. Sztuczna inteligencja pomaga ułatwić tę podróż zakupową zarówno bezpośrednio klientowi, jak i jeśli chodzi o doświadczenie zakupowe i pracownika na pierwszej linii – zauważa Garf.

Sztuczna inteligencja niezbędna w branży e-commerce

Detaliści zaczęli również eksperymentować z generatywną SI w celu bardziej kreatywnych zadań. Garf wskazuje tu na klientów Salesforce używających generatywnej SI do tworzenia tematów dla kampanii marketingowych e-mail podczas świąt. Jak informuje portal Digital Commerce 360, pracownik nadal nadzoruje i edytuje tekst, ale nie musi go tworzyć od podstaw.

SI ma być czymś, czego nie widzisz ani nie czujesz, ale jest równie istotne jak tlen. Kiedy nie zdajesz sobie sprawy, że to tam jest, oznacza to, że działa doskonale – mówi Scott Hamilton, wiceprezes ds. planowania trasy dostawy ostatniej mili w Amazon.

Czytaj też: Sztuczna inteligencja wesprze pracę spedytorów. Prace nad innowacyjną platformą od GPW bliskie ukończenia

Gigant handlu internetowego używa SI do prognozowania, na które produkty będzie popyt, i koordynowania, które przedmioty należy składować, w których magazynach. Następnie roboty z SI sortują i sprawdzają miliony paczek w tych magazynach, zanim te zostaną załadowane do pojazdów dostawczych.

Jak informuje portal Digital Commerce 360, podczas gdy detaliści aktywnie włączali SI do większej liczby etapów procesu sprzedażowego, konsumenci także wykazywali zainteresowanie, udowadniając swoją gotowość do korzystania z nowej technologii. Mieli także wysokie oczekiwania. 76% respondentów w sondażu Talk Survey w listopadzie stwierdziło, że spodziewa się dokonywania mniejszej liczby zwrotów zakupów świątecznych, ponieważ SI pomaga w robieniu ich zakupów.

W badaniu 88% konsumentów zadeklarowało, że zamierzałoby użyć SI w jakimś stopniu podczas zakupów świątecznych. Obejmowało to chatboty i spersonalizowane rekomendacje, które według Salesforce były najczęstszymi zastosowaniami SI.

Doświadczenia konsumentów z SI w sezonie świątecznym 2023 roku mogą mieć konsekwencje dla przyszłych zastosowań. 68% internautów deklaruje, że straciłoby zaufanie do marki, gdyby dostarczyła im słabe rekomendacje. 53% powiedziało, że takie doświadczenie powstrzymałoby ich przed ponownym zakupem u tego detalisty.

Holendrzy pokochali zakupy online. Robi je niemal 80% z nich!

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button