
Linie Emirates zamówiły kolejne frachtowce Boeing 777, ponieważ chcą zwiększyć swoją flotę cargo w najbliższych latach. Linia wprowadziła w tym roku dwa nowe 777F, a w przyszłym roku planuje przekształcenie kilku pasażerskich wariantów tego typu na frachtowce.
Linie Emirates kupią kolejne frachtowce Boeing 777
Linie Emirates złożyły zamówienie na pięć nowych samolotów towarowych Boeing 777 – 200LR o wartości ponad 1,7 miliarda dolarów. Dwa z tych samolotów dołączą do floty w 2024 roku, a pozostałe trzy zostaną dostarczone w 2025 roku. Dzięki temu całkowita księga zamówień linii lotniczej wynosi 200 samolotów szerokokadłubowych.
To zamówienie odzwierciedla zaufanie Emirates do popytu na fracht lotniczy i ogólnego wzrostu sektora lotniczego. Stanowi ono podstawę naszego dalszego rozwoju, który jest napędzany zasięgiem naszej zróżnicowanej globalnej sieci, zaawansowaną infrastrukturą przeładunkową w hubie w Dubaju oraz dostosowanymi rozwiązaniami transportowymi opracowanymi przez Emirates. Wszystko po to, by zaspokoić zróżnicowane potrzeby naszych klientów – powiedział dyrektor generalny Emirates, Sheikh Ahmed bin Saeed Al Maktoum.
Obecnie Emirates dysponują flotą 11 frachtowców Boeing 777, a także wykorzystują przestrzeń ładunkową w swojej flocie szerokokadłubowych samolotów pasażerskich 777 i A380.
Czytaj też: Saudia kupuje futurystyczne taksówki powietrzne Lilium Jet
Boeingi 777 w centrum operacji cargo Emirates
Linie Emirates polegają na Boeingach 777 w niemal wszystkich swoich operacjach cargo. Linia była pierwszym klientem tego typu i wykorzystuje swoją flotę istniejących samolotów 777F do obsługi regularnych i czarterowych misji na sześciu kontynentach.
Linia lotnicza w zeszłym roku ujawniła inwestycję w wysokości 1 miliarda dolarów, polegającą na dodaniu dwóch nowych samolotów 777F. Samoloty te zostały dostarczone na początku tego roku. Bliskowschodni przewożnik ogłosił również podpisanie umowy z Israel Aerospace Industries (IAI) na przekształcenie czterech samolotów pasażerskich Boeing 777-300ER w pełne frachtowce.
Przekształcone frachtowce umożliwią transport większej ilości ładunków, w tym towarów z branży e-commerce. Na początku tego roku Emirates podpisały zobowiązanie do konwersji kolejnych sześciu własnych Boeingów 777-300ER na frachtowce, dzięki czemu łączne zamówienie na ten model wyniesie 10 sztuk. Prace nad konwersją samolotów rozpoczną się w 2023 roku.
Zaangażowanie w biznes cargo
Globalne rynki cargo przeżywają obecnie wzrost popytu po pandemii COVID-19, a Emirates chcą mieć w nich większy udział. Na początku tego roku linia celowała w rosnący rynek w Chinach, zwiększając częstotliwości lotów cargo do tego kraju w sezonie letnim.
Następnie we wrześniu przewoźnik podpisał protokół ustaleń z United Airlines w sprawie ścisłej współpracy w wielu dziedzinach, w tym rozszerzenia opcji cargo. Umowa umożliwi klientom Emirates SkyCargo dostęp do ponad 200 miast w USA i 300 miast na pięciu kontynentach za pośrednictwem United Cargo. Linie chcą być dobrze przygotowane do obsługi stale rosnącego globalnego zapotrzebowania na ładunki lotnicze, rozbudowując swoją flotę i sieć oraz nawiązując strategiczne partnerstwa.
Czytaj też: W Arabii Saudyjskiej powstaje najnowocześniejsze miasto świata
3 Komentarze