LotniczyTransport

IndiGo uziemia 10% floty przez problemy z łańcuchem dostaw

IndiGo zostało zmuszone do uziemienia ponad 30 samolotów z powodu braku silników i części zamiennych

Największa indyjska linia lotnicza, IndiGo, została zmuszona do ograniczenia przepustowości z powodu uziemionych samolotów i poszukuje opcji, w tym leasingu mokrego, aby zaspokoić popyt. IndiGo niedawno ujawniły skalę utrudnień i wyjaśniły, w jaki sposób problemy z łańcuchem dostaw wpływają na działalność przewoźnika.

IndiGo uziemnione przez problemy z łańcuchem dostaw

IndiGo ujawniło, że zostało zmuszone do uziemienia ponad 30 samolotów z powodu braku silników i części zamiennych, a problemy z łańcuchem dostaw negatywnie wpłynęły na działalność linii lotniczej, zmuszając ją do zmniejszenia przepustowości w obliczu gwałtownie rosnącego zapotrzebowania pasażerów.

Jednym z kluczowych następstw pandemii w branży lotniczej są zakłócenia łańcucha dostaw w produkcji samolotów i późniejszy brak zapasowych silników. Wpłynęło to na nasze operacje z powodu uziemienia samolotów i wpłynęło na naszą zdolność do pełnego wykorzystania zdolności przewozowej – skomentował szef IndiGo, Pieter Elbers.

Linia lotnicza poinformowała w oświadczeniu, że aktywnie współpracuje ze swoimi partnerami OEM (producentem oryginalnego sprzętu) w celu opracowania środków łagodzących, które powinny „zapewnić ciągłość sieci i operacji”.

Ten problem dotyka nie tylko IndiGo, ale także innych przewoźników. Inna tania linia lotnicza, Go First, obsługuje 31 z 59 samolotów Airbus A320, ponieważ ponad 40% jej samolotów jest uziemionych. Mimo że linia lotnicza obsługuje mniej lotów, stara się utrzymać swój rozkład, zwiększając wykorzystanie aktywnych samolotów.

Czytaj też: ALC traci miliony z powodu kradzieży samolotów przez Rosję

Jedną z opcji jest leasing

Brak samolotów zmusił linie lotnicze do szukania innych opcji, aby natychmiast sprostać wymaganiom operacyjnym. IndiGo leasinguje kilka samolotów Boeing 777 od Turkish Airlines, aby operować na międzynarodowych trasach o dużym zagęszczeniu. Chociaż mokry leasing (leasing samolotu z dodatkowymi usługami i załogą) jest zazwyczaj droższy niż suchy leasing (leasing samolotu bez dodatkowych usług), IndiGo wydaje się nie mieć innej opcji.

Ostatnio nastąpił wzrost popularności leasingu samolotów w Indiach. SpiceJet leasinguje kilka samolotów Boeing 737 MAX od tureckiego przewoźnika Corendon Airlines. Air India również pozyskuje kilka samolotów wąskokadłubowych i szerokokadłubowych w krótkoterminowym leasingu bez załogi, aby zaspokoić natychmiastowe zapotrzebowanie. Nawet Go First rozważa leasing samolotów, ponieważ czeka na otrzymanie silników do swojej uziemionej floty.

IndiGo wskazuje, że problemy z łańcuchem dostaw rozpoczęły się wraz z pandemią COVID. Kolejnym ciosem spowolnienia była wojna na Ukrainie. Eksperci uważają, że powrót do normalności i odzyskanie kontroli przez linie produkcyjne może zająć rok lub dwa. Do tego czasu IndiGo i inni przewoźnicy mogą być zmuszeni do polegania w pewnym stopniu na leasingu, aby utrzymać działalność.

Czytaj też: Modi chce, aby Indie osiągnęły status „państwa rozwiniętego” w ciągu 25 lat

Powstaje nowa Mrija! Miejsce montażu Antonowa utajniono

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button