E-commerce

AliExpress wydało miliony, by podbić rynek w Korei Południowej

Rynek Korei Południowej obecnie zdominowany jest przez USA

AliExpress, międzynarodowa firma zajmująca się handlem e-commerce, wydała 10 mld wonów (równowartość 32 mln zł), aby podbić rynek Korei Południowej. AliExpress poinformowało, że w zeszłym roku uruchomiło wysyłkę do Korei Południowej, umożliwiając mieszkańcom zakupy.

AliExpress chce podbić rynek Korei Południowej 

AliExpress oświadczyło, że ​​wydało w tym roku 10 mld wonów (około 32 mln zł) w Korei Południowej, aby obniżyć ceny produktów. Gary Topp, dyrektor ds. handlu i marketingu AliExpress w Europie stwierdził, że firma chce „upewnić się, że ma najlepsze ceny”.

AliExpress chce podbić rynek Korei Południowej, który jest wyceniany na miliardy dolarów, a obecnie zdominowany jest przez USA. Zakupy online Korei Południowej w zagranicznych witrynach detalicznych wzrosły o 1 mld dolarów w 2021 r. do 4,5 mld dolarów, z czego 41% pochodziło z USA.

Chociaż w 2020 r. Stany Zjednoczone zajęły pierwsze miejsce, to inne kraje, takie jak Chiny, rozszerzają swoją obecność na koreańskim rynku e-commerce – napisano w raporcie, zauważając, że konsumenci z Korei Południowej kupują obecnie w ponad 30 krajach.

Czytaj też: Zalando ma już ponad 50 milionów aktywnych klientów

Rekord aktywnych użytkowników

Jak podała firma analityczna TDI z siedzibą w Seulu, od stycznia do września tego roku liczba użytkowników aplikacji AliExpress wśród mieszkańców Korei Południowej wzrosła o 22%. We wrześniu padł rekord aktywnych użytkowników z tego kraju – wyniósł bowiem 2,72 mln użytkowników. W sierpniu ubiegłego roku AliExpress był jedną z pięciu stron najczęściej używanych przez Koreańczyków do kupowania produktów bezpośrednio od zagranicznych sprzedawców.  Jak wynika z danych rządowej agencji Korea Consumer Agency, pozostałe strony to Amazon, iHerb, eBay i Q0010.

W minionych latach AliExpress koncentrował się przede wszystkim na dotarciu na rynek europejski. Firma koncentrowała się na tym, aby konsumenci w Hiszpanii, Francji i innych krajach europejskich mogli taniej i szybciej otrzymywać paczki. Firma przygotowuje się do wielkiego listopadowego święta zakupów – Dnia Singla przypadającego na 11 listopada. Tej jesieni AliExpress rozpoczął również wprowadzanie nieoprocentowanych planów płatności ratalnych dla klientów w Europie.

Czytaj też: Kurs Allegro blisko dna. Dlaczego tak się stało?

DHL Express US podwyższa stawki celne od usług międzynarodowych

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button