Autonomiczne ciężarówki Gatik będą przewozić kurczaka, kiełbasę i hot dogi firmy Tyson. Rozszerzenie działalności autonomicznych ciężarówek w północno-zachodnim Arkansas to zapowiedź nadchodzących zmian w branży.
Autonomiczne ciężarówki Gatik będą przewozić produkty dla Walmart
Kiełbasa, hot dogi i mrożone piersi z kurczaka od firmy Tyson Foods będą przewożone przez autonomiczne ciężarówki Gatik w północno-zachodnim Arkansas. Trzyletnia umowa między firmami może zostać rozszerzona na cały kraj.
Jak informuje portal FreightWaves, pojazdy Gatik będą pokonywać trasę o długości 14 km z małego magazynu do sklepu Walmart w Bentonville w Arkansas. Gatik będzie obsługiwać sąsiadującą z Walmart firmę Tyson jako niezależny przewoźnik, korzystając z czterech autonomicznych ciężarówek.
Wcześniejszy, czteroletni projekt Gatik z Walmartem, w ramach którego również używano ciężarówek bez kierowców, zakończył się zamknięciem magazynu, z którego pobierane były ładunki. Startup planuje rozwinięcie operacji autonomicznych z Walmartem, ale odmówił ujawnienia szczegółów dotyczących tego, jak to będzie wyglądać.
We're thrilled to celebrate @TysonFoods as our newest commercial partner! Gatik's autonomous middle mile delivery solution will be integrated into Tyson's regional distribution architecture in NW Arkansas. Together, we're creating a more responsive & efficient logistics network. https://t.co/9kTV8NDXTM
— Gatik (@Gatik_AI) September 6, 2023
W branży autonomicznych ciężarówek dużo uwagi poświęca się producentom pojazdów klasy 8. Dwa z nich – Aurora Innovation i TuSimple – przewidują uruchomienie komercyjnych przejazdów bez kierowców do końca 2024 roku. Bez wielkiego rozgłosu i bez znaczącej konkurencji, Gatik obsługuje krótkie, powtarzalne trasy przez nawet 18 godzin dziennie dla Walmartu i sieci supermarketów Loblaws w Kanadzie.
Czytaj też: Einride autonomizuje siatkę transportową na Bliskim Wschodzie
Autonomiczne ciężarówki w pełni bezpieczne?
Gatik może pochwalić się tysiącami bezpiecznych przejazdów bez kierowców i ponad 500 000 dostaw, zarówno z jak i bez monitoringu bezpieczeństwa. Autonomiczne ciężarówki są zwolnione z przepisów dotyczących ograniczenia czasu jazdy, które dla ludzi wynosi 11 godzin w ciągu 24 godzin.
Rozwijamy naszą działalność na podstawie wielu doświadczeń operacyjnych, które zdobyliśmy przez ostatnie kilka lat w północno-zachodnim Arkansas – powiedział Richard Steiner, wiceprezes ds. stosunków rządowych i spraw publicznych w Gatik.
Jak informuje portal FreightWaves, poprzez zwiększenie gęstości pasa ruchu, Gatik używa ciężarówek skrzyniowych klasy 7, odzwyczajając przewoźników od korzystania z naczep półciężarówek klasy 8 do krótszych tras.
🚨 @Gatik_AI reaches a partnership deal with Tyson Foods $TSN to deploy autonomous delivery trucks in its supply chain 🤝
🚚 Gatik CEO & Co-Founder @gautam_narang and Tyson VP of Transportation Patrick Simmons join @NPetallides to discuss the significance of the deal:
— Schwab Network (@SchwabNetwork) September 6, 2023
Jesteśmy w stanie zaoferować znacznie bardziej elastyczne i responsywne rozwiązanie przy użyciu nieco mniejszej ciężarówki, ale wciąż dostarczając duży ładunek dla klienta – powiedział Steiner.
Czytaj też: Ekspansja Chin w Brazylii. Powstaną fabryki samochodów elektrycznych
Typowa przesyłka Tysona składa się z 30 palet. Jednak nie zawsze jest łatwo wypełnić 53-stopniową naczepę chłodniczą. Korzystanie z mniejszej ciężarówki do przewozu 10 palet na trasie 16 km ma sens. Częste autonomiczne trasy zużywają mniej paliwa i generują mniejsze emisje.
Microsoft planuje zainwestować w autonomiczne ciężarówki Gatik
3 Komentarze