E-commerce

DHL Express US podniesie stawki celne za międzynarodowe usługi

Wyższe stawki celne będą dotyczyć wszystkich międzynarodowych przesyłek do i z USA

DHL Express US poinformowała, że od 1 stycznia podniesie stawki celne o 7,9% dla wszystkich przesyłek w USA. Eksperci uważają, że posunięcie firmy przesyłkowej nie będzie miało dużego znaczenia, ponieważ DHL Express ma stosunkowo niewielki zasięg w Stanach Zjednoczonych.

DHL Express US podniesie stawki celne w USA

Jak podało DHL Express US, wyższe stawki celne będą dotyczyć wszystkich międzynarodowych przesyłek do i z USA, które są rozliczane na amerykańskich kontach. DHL Express nie prowadzi działalności na krajowym rynku amerykańskim, z wyjątkiem ograniczonej liczby produktów krajowych dostępnych w punktach sprzedaży detalicznej. DHL Express zaprzestał krajowych operacji w USA w styczniu 2009 roku. Od tego czasu wykorzystuje rynek amerykański wyłącznie do obsługi międzynarodowych operacji lotniczych.

Wzrost ten przewyższa o 6,9% ogólne podwyżki stóp procentowych (GRI) ogłoszone w ciągu ostatnich kilku miesięcy przez FedEx Corp. Eksperci uważają, że posunięcie DHL Express US nie będzie miało takiego znaczenia jak działania FedEx i UPS, ponieważ DHL Express ma stosunkowo niewielki zasięg w Stanach Zjednoczonych.

Czytaj też: Long Beach z dotacją na przeładunkowe pojazdy elektryczne

Rynek paczek boryka się ze stagnacją popytu

Podwyżki stóp procentowych (GRI) są uważane za symboliczne, ponieważ dotyczą stawek publikowanych, a praktycznie wszystkie relacje nadawca-przewoźnik są regulowane przez umowy. Jednakże poziom podwyżek stawek umownych oraz rabatów wynegocjowanych od tych podwyżek jest zazwyczaj powiązany z działaniami podejmowanymi przez przewoźników paczek w ramach GRI. W rezultacie GRI są postrzegane jako kluczowy barometr stawek i rabatów, których nadawcy mogą oczekiwać w swoich umowach.

Satish Jindel, założyciel i prezes firmy konsultingowej ShipMatrix Inc., powiedział, że amerykański rynek paczek boryka się obecnie ze stagnacją popytu. Jednocześnie przewoźnicy zobowiązali się do zwiększenia przepustowości, co może zagrozić ich sieciom.

Według Jindela obecna sytuacja doprowadzi do zwiększenia rabatów dla większych nadawców paczek. Mali i średni nadawcy, którzy zazwyczaj nie mają takiej dźwigni ilościowej jak ich większa konkurencja, muszą być ostrożni, aby uniknąć płacenia wyższych stawek.

Czytaj też: Rynek pracy w USA nie chce osłabnąć, więc Fed osłabi go siłą

FedEx Ground zmniejsza prognozy świątecznego popytu

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button