DrogowyTransport

Daimler Truck liczy na wyższe zyski dzięki silnej sprzedaży

Łagodzenie niedoborów półprzewodników poprawia perspektywy firmy

Daimler Truck przewiduje wyższe zyski dzięki lepszej sytuacji biznesowej. Łagodzenie niedoborów półprzewodników i elementów tocznych poprawia perspektywy firmy. Daimler Truck zawiesił swoją działalność w Rosji krótko po inwazji Rosji na Ukrainę. Nie spodziewa się dodatkowych zakłóceń w łańcuchu dostaw z powodu wojny.

Daimler Truck liczy na wyższe zyski

Daimler Truck spodziewa się, że w 2022 roku osiągnie wyższe zyski, niż początkowo zakładał, a to głównie dzięki silnej sprzedaży pojazdów w lepszym od oczekiwań trzecim kwartale. Daimler oddzielił się od producenta samochodów Mercedes-Benz i stał się samodzielną firmą. Według wstępnych danych, nieopodatkowane zyski firmy za trzeci kwartał wzrosły ponad dwukrotnie do 1,27 mld euro, podczas gdy średnia szacunków analityków wynosiła 1,09 mld euro.

W Ameryce Północnej skorygowany EBIT wyniósł 738 mln euro, co oznacza wzrost o 111% w porównaniu z EBIT wynoszącym 351 mln euro rok wcześniej. Skorygowana rentowność sprzedaży wyniosła 12% wobec 9,7% przed rokiem. Przyczyniła się do tego znacznie wyższa sprzedaż pojazdów, dobre ceny i solidne wyniki w działalności posprzedażowej.

Czytaj też: Daimler Truck notuje wysokie wyniki sprzedaży jako samodzielna spółka

Łagodzenie niedoboru półprzewodników

Firma ze Stuttgartu w Niemczech nie przewidywała wzrostu w tym roku, ze względu na utrzymujące się skutki niedoboru półprzewodników i postępującą niedostępność innych komponentów. Obecnie Daimler Truck spodziewa się „lekkiego wzrostu” zysków, ponieważ niektóre z tych obaw osłabły. To pozwoliło na zmniejszenie znacznych zaległości w ciężarówkach oczekujących w kolejkach produkcyjnych.

Daimler Truck wyznaczył sobie cel osiągnięcia 10% lub większej marży do 2025 roku, co zbliżyłoby go do osiągnięcia wyników rywali – Volvo Group i Paccar. Firma spodziewa się, że największy udział przyszłej rentowności będzie pochodzić od Daimler Truck North America (DTNA), którego liderem na rynku jest Freightliner Cascadia klasy 8. Segment ten jest obecnie znany pod wewnętrzną nazwą jako Trucks North America.

Daimler Truck zawiesił swoją działalność w Rosji krótko po inwazji na Ukrainę. Nie spodziewa się dodatkowych zakłóceń w łańcuchu dostaw z powodu wojny. Z kolei wszelkie wydatki związane z wycofaniem się z działalności zaksięgowano jako koszty nieoperacyjne w I kwartale.

Czytaj też: Produkcja przemysłowa Niemiec spadła. Za sytuację odpowiada kryzys w branży motoryzacyjnej

Daimler Truck rozpoczyna produkcję drugiej ciężarówki elektrycznej eEconic!

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button