E-commerce

Zalando ma już ponad 50 milionów aktywnych klientów

Dodatkowo program lojalnościowy Plus prawie potroił liczbę członków

Internetowy gigant modowy Zalando po raz pierwszy przekroczył 50 milionów aktywnych klientów. Baza aktywnych klientów wzrosła o 8 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym. Dodatkowo program lojalnościowy o nazwie Plus prawie potroił liczbę członków.

Zalando zyskało ponad 50 mln klientów

Zalando jest jednym z największych sklepów internetowych w Niemczech, który stał się również światowym gigantem e-commerce. Gigant opublikował swoje wyniki finansowe za III kwartał 2022 roku i obecnie Zalando ma już łącznie ponad 50 milionów aktywnych klientów, których zyskał dzięki swojemu programowi lojalnościowemu. Średnio każdy aktywny użytkownik złożył 5,2 zamówienia.

Jestem dumny, że docieramy do 50 milionów aktywnych klientów i z naszego postępu w pogłębianiu relacji z nimi. Będziemy nadal uważnie działać w tych burzliwych czasach, wprowadzając środki mające na celu poprawę rentowności, a także strategiczne inicjatywy, które inspirują i angażują naszych klientów – powiedział Robert Gentz, co-CEO w Zalando.

Dodatkowo GMV spółki w III kwartale br. wzrosło o 7,1% w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Firma osiągnęła łączne GMV na poziomie 3,28 mld euro i uzyskała przychód w wysokości 2,35 mld euro, co stanowiło wzrost o 2,9% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Poprawił się również EBIT Zalando, który wzrósł do 13,5 mln euro (wzrost o 37,8%).

 

Czytaj też: Idzie kryzys? Amazon wstrzymuje rekrutację pracowników

Firma nadal odnotowuje straty

Pomimo tego wzrostu, firma wciąż traci. Jej wynik netto to strata w wysokości 35,4 mln euro. W tym samym okresie ubiegłego roku jej dochód netto osiągnął stratę w wysokości 8,4 mln euro.

Wprowadzenie minimalnej wartości zamówienia zachęciło klientów do zwiększenia rozmiaru koszyka lub uiszczenia opłaty za dostawę. Dzięki temu zamówienia poniżej minimalnej wartości zamówienia są teraz opłacalne – stwierdziła firma w komunikacie prasowym.

Firma wskazuje, że straty mogą mieć związek z inflacją i zmianą preferencji konsumentów.

Chociaż nie jest jasne, jak będą wyglądały wydatki konsumenckie w ostatnim kwartale, ciężko pracujemy nad realizacją naszych strategicznych priorytetów i perspektyw finansowych – powiedziała Sandra Dembeck, dyrektor finansowy Zalando.

Czytaj też: Światowy dług publiczny spadnie w 2022 roku do 91% PKB

Zalando rozszerza współpracę z marką modową Nike

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button