KolejowyTransport
Gorące newsy

Dolna Saksonia wycofa pociągi spalinowe! Czym je zastąpi?

Początkowo nowe pociągi zostaną użyte w sieci Heidekreuz od 2029 roku

Dolna Saksonia planuje wycofać pociągi spalinowe z ruchu kolejowego do roku 2037 i zastąpić je pociągami zasilanymi bateriami. W ciągu kolejnych lat, od 2029 roku, niemieckie koleje zamierzają stopniowo zakupić 102 nowe pociągi zespolone. W tym roku zostanie ogłoszony przetarg na pierwsze pojazdy.

Dolna Saksonia chce wycofać swoje pociągi spalinowe

Nowe pociągi zasilane bateriami będą mogły jeździć zarówno na liniach z siecią trakcyjną, jak i na liniach bez elektryfikacji. Jak informuje portal Electrive, na liniach z siecią trakcyjną, pociągi będą pobierać bezpośrednio energię elektryczną za pomocą odbieraków prądu. Jednak ta energia będzie nie tylko służyć do napędu, ale także do ładowania baterii, dzięki której pociąg pojedzie na odcinkach linii bez sieci trakcyjnej. Dodatkowo, w razie gdyby długość odcinków bez sieci trakcyjnej przekraczała zasięg baterii, mogłyby zostać utworzone tak zwane „wyspy ładowania”.

Czytaj też: Giga zamówienie na pociągi bateryjne Stadler! 120 jednostek dla ÖBB

Chcemy, aby Deutsche Bahn rozbudowało sieć trakcyjną do 2034 roku – wyjaśnia minister transportu Dolnej Saksonii, Olaf Lies.

Elektryki czy pociągi wodorowe?

Według Landesnahverkehrsgesellschaft (LNVG), początkowo nowe pociągi zostaną użyte w sieci Heidekreuz od 2029 roku. W pozostałych sieciach elektryfikacja ma następować stopniowo do 2037 roku, kiedy to Dolna Saksonia już całkowicie wycofa pociągi spalinowe.

Od 2029 roku będziemy sukcesywnie wprowadzać 102 nowe pociągi bateryjne, które są całkowicie bezemisyjne – co pozwoli na stopniowe wycofywanie wcześniejszych flot taboru spalinowego. To ważna decyzja dla rewolucji mobilności. Nowe pociągi oferują większą przestrzeń niż obecnie używane pojazdy. W ten sposób tworzymy warunki dla zwiększenia liczby pasażerów – powiedział Lies.

Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?

Jak informuje portal Electrive, LNVG przeprowadziło badanie rynku, rozważając zarówno pociągi zasilane wodorem, jak i pojazdy bateryjne. Jednak to ta druga opcja okazała się tańsza w eksploatacji. Decyzja o zakazie zakupu nowych pociągów spalinowych została podjęta już w 2020 roku. Zamiana jednostek na bardziej ekologiczne już następuje, a od zeszłego roku już 14 pociągów zasilanych wodorem jeździ między Bremerhaven, Cuxhaven a Buxtehude dla kolejowych i transportowych firm Elbe-Weser.

DB Cargo UK rezygnuje z lokomotyw elektrycznych na poczet spalinowych

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button