DrogowyE-commerceInfo z rynkuLotniczyTransport

UPS wprowadza dodatkowe opłaty za dostawy na święta 

UPS wprowadza dodatkowe opłaty za dostawy dla nadawców korzystających z usług przesyłek lotniczych firmy

UPS zapowiedział dodatkowe opłaty za dostawy w okresie szczytu sezonu świątecznego. Największy wpływ nowych opłat odczują klienci wysokowolumenowi.

UPS wprowadza dodatkowe opłaty za dostawy w okresie świątecznym

UPS wprowadza dodatkowe opłaty za dostawy dla amerykańskich nadawców wysokowolumenowych, korzystających z usług przesyłek lotniczych firmy. Między 29 października a 13 stycznia, UPS naliczy opłatę w wysokości 7,50 dolara za każdą paczkę, czyli o dziesięć centów więcej niż w przypadku podobnych usług FedEx. Dla nadawców korzystających z usług dostaw naziemnych UPS na obszarze rezydencjalnym oraz usług SurePost (przy czym te ostatnie są realizowane we współpracy z United States Postal Service), opłata wynosić będzie 6,40 dolara za każdą paczkę, czyli pięć centów więcej niż w przypadku FedEx.

Jak informuje portal FreightWaves, opłaty te będą dotyczyć klientów, którzy wysyłają więcej niż 20 000 paczek rezydencjalnych oraz SurePost tygodniowo. Jeśli ilość paczek we wrześniu wynosi mniej niż 80% ilości paczek w czerwcu, to ilość paczek we wrześniu będzie punktem odniesienia.

Jak informuje portal FreightWaves, od 1 października paczki wymagające dodatkowej obsługi będą obciążone opłatą w wysokości 6,90 dolara za każdą paczkę. Przesyłki o niestandardowych rozmiarach zostaną obciążone opłatą w wysokości 74,90 dolara, a za przesyłki, które nie są przeznaczone do dostawy paczkami i których UPS wolałoby nie przyjmować, zostanie naliczona dodatkowa opłata w wysokości 410 dolarów. Wszystkie opłaty obowiązywać będą od 1 października do 13 stycznia.

Czytaj też: Zyski UPS rozczarowały. Akcje firmy spadły po ogłoszeniu wyników

Amazon też zaplanował nowe opłaty

Również firma Amazon wprowadziła nowe opłaty, w tym jednak przypadku dla sprzedawców, którzy nie korzystają z usług logistycznych firmy. Jak informuje portal Digital Commerce 360, zmiana ta jest uważana przez wielu z tych sprzedawców za przymusową i zaskakującą, zwłaszcza że rząd Stanów Zjednoczonych ma zamiar wnioskować o pozew antymonopolowy przeciwko gigantowi e-commerce.

Czytaj też: Elektroniczna wymiana danych – wstęp do EDI

Według dokumentów przejrzanych przez Bloomberga, tysiące sprzedawców zewnętrznych, którzy wysyłają produkty za pośrednictwem programu Seller Fulfilled Prime firmy Amazon, od października będzie płacić opłatę w wysokości 2% od każdej sprzedaży. To dodatkowa opłata do 15% prowizji, jaką sprzedawcy już płacą Amazonowi za sprzedaż produktów na platformie.

FedEx wycofuje kolejne samoloty. Wszystko przez spadek popytu

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button