DrogowyIntermodalnyMorskiTransport

Long Beach z dotacją na przeładunkowe pojazdy elektryczne

Będzie to największa tego typu flota w jednym terminalu kontenerowym w USA

Port Long Beach w Kalifornii otrzyma 30,1 miliona dolarów dotacji od Departamentu Transportu USA, aby wdrożyć przeładunkowe pojazdy elektryczne. Będzie to największa w kraju flota pojazdów elektrycznych do obsługi ładunków w jednym terminalu kontenerowym.

Port Long Beach wdroży przeładunkowe pojazdy elektryczne

Port Long Beach w Kalifornii otrzyma 30,1 miliona dolarów dotacji na przeładunkowe pojazdy elektryczne. W ramach projektu pojazdy terminalowe z silnikami diesla zostaną zastąpione przez około 60 pojazdów z napędem elektrycznym. Ponadto zostanie zbudowana niezbędna infrastruktura do ładowania. Dotacja pochodzi z Programu Rozwoju Infrastruktury Portowej 2022, administrowanego przez amerykańską Administrację Morską.

Port Long Beach przylega do portu w Los Angeles, stanowiąc główną bramę handlową między Azją a Stanami Zjednoczonymi. Port obejmuje 3200 akrów ziemi z 25 milami nabrzeża w mieście Long Beach w Kalifornii. Przez port przechodzą kontenery o łącznej pojemności 3,3 mln TEU rocznie. Nowe wyposażenie obejmuje stacje ładowania z oprogramowaniem zwiększającym efektywność energetyczną, szkolenia dla operatorów i personelu konserwacyjnego oraz instalację sprzętu oprogramowania w celu usprawnienia operacji przeładunkowych w terminalu.

Ten projekt jest kluczowym krokiem na naszej drodze do osiągnięcia zerowej emisji spalin. Będzie wspierał dobrze płatne miejsca pracy i redukował  wpływ na klimat i jakość powietrza w pobliskich społecznościach. To wszystko, do czego dążymy jako najbardziej zrównoważony port morski w kraju – przenoszenie ładunków w sposób, który chroni zdrowie naszych mieszkańców, zapewniając jednocześnie dalszy rozwój naszej działalności i wspieranie gospodarki – powiedział Mario Cordero, dyrektor wykonawczy Portu Long Beach.

Czytaj też: Port Long Beach testuje bezemisyjny sprzęt elektryczny

Port Long Beach w drodze do całkowitej elektryfikacji transportu

Port Long Beach był jednym z pierwszych, jeśli chodzi o pilotowanie pojazdów elektrycznych i zasilanych wodorem. Port wyznaczył sobie cel, aby do 2030 r. wszystkie urządzenia do obsługi ładunków nie emitowały żadnych zanieczyszczeń, a do 2035 r. chce wprowadzić flotę ciężarówek o zerowej emisji. Obecnie około 17% urządzeń przeładunkowych w porcie jest zasilanych energią elektryczną, co jak twierdzi port, jest największą flotą tego typu w Stanach Zjednoczonych.

Ostatnio kalifornijska firma transportowa Tradelink Transport zamówiła 14 elektrycznych samochodów ciężarowych VNR Electric od Volvo Trucks. Tradelink Transport będzie wykorzystywać pojazdy przede wszystkim do transportu towarów z kalifornijskich portów Los Angeles i Long Beach do magazynów i składów kolejowych w głębi kraju, skąd towary będą dystrybuowane.

Port jest również ważną lokalizacją w ramach rozwijającego się obecnie w Kalifornii korytarza ładowania elektrycznych ciężarówek. W grudniu firma Nikola Motors dostarczyła w USA pierwsze egzemplarze swojej akumulatorowej ciężarówki Nikola Tre firmie logistycznej Total Transportation Services (TSSI). Firma ta obsługuje kalifornijski port w Los Angeles i Long Beach. Port w Los Angeles testuje również ciężarówki i infrastrukturę na ogniwa paliwowe, wdrażając pięć ciężarówek FC i dwie stacje tankowania wodoru.

Czytaj też: Najem w USA zaczął tanieć. Czynsze spadły o 0,22% m/m

Port Long Beach oficjalnie dołącza do Zielonego Korytarza Żeglugowego

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button