IntermodalnyTransport

Hiszpania rozbuduje terminal multimodalny La Llagosta

Terminal multimodalny La Llagosta będzie obsługiwany przez Adif i Train Port Barcelona

Terminal multimodalny La Llagosta przechodzi obecnie proces kompleksowej transformacji w celu dostosowania do europejskich standardów towarowych. Nowy system bezpieczeństwa i telekomunikacji w terminalu multimodalnym La Llagosta, piętnaście kilometrów od Barcelony, będzie gotowy do końca 2024 roku. Adif, hiszpański zarządca infrastruktury, poinformował, że całkowita wartość przetargu wynosi 17,4 mln euro (82 mln zł).

Terminal multimodalny La Llagosta będzie gotowy do 2024 roku

Kompleksowa rozbudowa multimodalnego obiektu pod Barceloną ma zostać w pełni zakończona do końca 2024 roku. Wspólne konsorcjum Siemens Rail Automation i FCC, zajmujące się rozwojem infrastruktury przemysłowej i energetycznej, wygrało przetarg wystawiony przez hiszpańskiego zarządcę infrastruktury Adif na rozbudowę terminalu piętnaście kilometrów od katalońskiej metropolii. Celem rozbudowy jest dostosowanie obiektu do europejskich standardów transportu towarowego. Budowa nowego sprzętu zabezpieczającego i telekomunikacyjnego będzie kosztować 17,4 mln euro (82 mln zł). Oczekuje się, że finansowanie z unijnego pakietu naprawczego Next Generation EU pokryje materiały budowlane, operacje montażowe, stworzenie niezbędnych obiektów i uruchomienie systemów.

Niedawno Adif uruchomił także inwestycję, która połączy terminal multimodalny La Llagosta z linią szybkiej kolei o standardowym rozstawie torów z Barcelony do granicy francuskiej. Tor z przeplotem,  łączący system normalny i szerokotorowy iberyjski o rozstawie torów 1 668 milimetrów, zostanie połączony z odcinkiem El Papiol–Mollet podmiejskiej linii szerokotorowej R4. Zgodnie z planami ma zostać ukończony do 2024 roku.

Czytaj też: PESA sprzeda Cargounit lokomotywy elektryczne Gama Marathon

W terminal zainwestowano już prawie 80 mln euro

Terminal multimodalny La Llagosta będzie obsługiwany przez Adif i Train Port Barcelona, ​​wspólne przedsięwzięcie utworzone w lipcu tego roku przez Zarząd Portu w Barcelonie. Po modernizacji obiekt będzie mógł przyjmować pociągi towarowe o długości 750 metrów, a do załadunku i rozładunku międzynarodowych jednostek transportowych (ITU) będą dostępne cztery tory.

Łącznie z obecną inwestycją, w rozbudowę terminalu zainwestowano do tej pory prawie 80 mln euro (375,5 mln zł). Według Adif budowa torów i ich elektryfikacja będą kosztować 59,6 mln euro (280 mln zł).

Adif

Czytaj też: Nad całą Hiszpanią niebo jest zachmurzone – Kryzys na Półwyspie Iberyjskim

Połączenie kolejowe Warszawy i Poznania jest beznadziejne [ANALIZA]

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button