E-commerce

Czeski start-up Lemonero wchodzi na holenderski rynek

Lemonero zapewnia fundusze małym i średnim firmom e-commerce

Czeski start-up zajmujący się pożyczkami e-commerce, Lemonero, wchodzi na holenderski rynek. Jest to druga ekspansja po ubiegłorocznym debiucie w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma już ogłosiła plany ekspansji w regionie DACH, w przyszłym roku.

Start-up Lemonero wchodzi na holenderski rynek

Po założeniu w 2019 roku w Czechach, Lemonero rozszerzył działalność na Słowację. Na początku tego roku firma zebrała ponad 10 milionów euro, aby przyspieszyć swoje plany ekspansji. Teraz start-up Lemonero wchodzi na holenderski rynek. Po współpracy z partnerami w Holandii, firma zdecydowała się uruchomić tam swoje usługi dla sklepów internetowych.

Holandia jest naszym pierwszym przystankiem w naszej ekspansji na Europę Zachodnią. Mamy już plany uruchomienia w regionie DACH i w Hiszpanii w przyszłym roku – mówi Eva Vašutová, menedżer ds. partnerstwa w Lemonero.

W ciągu najbliższych kilku lat Lemonero planuje rozpoczęcie działalności we Francji, Hiszpanii i krajach nordyckich. Firma planuje, że do końca tego roku zainwestuje ponad kilkadziesiąt milionów euro w sklepy internetowe w Holandii. Firma obsługuje już tysiące sklepów internetowych w Czechach i na Słowacji. Posiada również partnerstwa ze znanymi platformami, takimi jak GoPay, Mall i Alza. Platformy te mogą oferować sklepom internetowym wbudowane finansowanie Lemonero.

Lemonero
Lemonero

Czytaj też: Sprzedawcy e-commerce nie potrafią nawiązać kontaktu z partnerami

Lemonero zapewnia finansowanie firmom e-commerce

Lemonero zapewnia fundusze małym i średnim firmom e-commerce. Firmy, które potrzebują szybko dodatkowych funduszy na zakup zapasów, mogą ubiegać się o pożyczkę w wysokości do 40 000 euro u pożyczkodawcy. Według firmy, ubieganie się o pożyczkę za pośrednictwem platformy jest łatwiejsze i szybsze niż w banku. Klienci mogą przesłać swoje dokumenty i podpisać umowę online za pośrednictwem platformy. Aplikacja zajmuje w sumie 10 minut.

Wnioski o pożyczkę są oceniane za pomocą autorskiego narzędzia AI. Algorytm dba o to, aby przedsiębiorcy nie otrzymali pożyczki wyższej, niż mogą sobie na nią pozwolić. Oprócz sklepów internetowych, start-up pożyczkowy współpracuje również z partnerami takimi jak marketplace’y czy dostawcy płatności. Mogą oni zintegrować oprogramowanie Lemonero i oferować finansowanie dla sprzedawców.

Pożyczkodawca spodziewa się szybkiego wzrostu bazy klientów w pozostałej części Europy, dzięki finansowaniu opartemu na przychodach. Według Lemonero, zatwierdzanych jest ponad 84 procent wszystkich wniosków o pożyczkę. Spłaty są oparte na procencie przychodów firmy e-commerce. Oznacza to, że pożyczki nie mają wpływu na przepływy pieniężne firmy. Ponieważ firmy nie muszą dawać żadnych zabezpieczeń, to rozwiązanie finansowe jest szczególnie popularne wśród sklepów internetowych.

Czytaj też: Kurs Allegro blisko dna. Dlaczego tak się stało?

Amazon testuje płatności Venmo przed świątecznym szczytem

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button