PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
LotniczyTransport
Gorące newsy

Chcesz kupić Airbusa? To się dobrze składa, bo sześć jest na sprzedaż

Airbusy A380 nie są jedynymi szerokokadłubowymi samolotami przewoźnika, których ten chce się pozbyć

Marzą ci się samoloty Airbus A380? To świetnie się składa, bo Thai Airways sprzedaje aż 6 sztuk! Cała flota Airbusów A380 linii Thai Airways jest obecnie wystawiona na sprzedaż w stanie „taki jaki jest, gdzie się znajduje”.

Thai Airways wystawia samoloty Airbus A380 na sprzedaż

Mimo krótkotrwałego promyka nadziei na powrót floty czterosilnikowych samolotów Thai Airways do użytku w związku ze wzrostem popytu pod koniec ubiegłego roku, dni Airbusów A380 we flocie przewoźnika wydają się policzone. Jak donosi Aerotime Hub, tajlandzki przewoźnik narodowy wystawił swoje maszyny na licytację trwajacą do 12 września.

Jak informuje portal Simple Flying, Thai Airways wystawiło całą swoją flotę samolotów Airbus A380 na sprzedaż w stanie „taki jaki jest, gdzie się znajduje”, po trzech latach unieruchomienia w Bangkoku i Utapao. Mimo że A380 firmy Thai Airways nie przeszły przeglądów typu C od czasu przed pandemią, maszyny te są wciąż uważane za nadające się do lotu, bez trwałych dyrektyw o unieruchomieniu.

Dlaczego przewoźnik sprzedaje swoje samoloty Airbus A380? Thai Airways skupia się na bardziej zoptymalizowanej flocie nowszych samolotów, takich jak Airbus A350. Linie planują rozszerzenie swojej floty do 114 samolotów do 2027 roku.

Czytaj też: Szczyt BRICS. Czy do wewnętrznie podzielonej koalicji dołączą nowe państwa?

Za jaką kwotę można kupić samoloty?

Airbusy A380 Thai Airways są do wzięcia za dość niską cenę wstępnego depozytu w wysokości 50 000 dolarów. Z najstarszym samolotem, o rejestracji HS-TUA, który ma nieco mniej niż 11 lat, flota Airbusów A380 Thai Airways jest stosunkowo młoda i mało wykorzystana, średnio osiągając około 31 000 godzin lotu.

Wszystkie sześć samolotów pozostawało unieruchomionych na lotnisku międzynarodowym w Bangkoku Suvarnabhumi (BKK) i międzynarodowym lotnisku U-Tapao–Rayong–Pattaya (UTP) od wczesnych dni pandemii, co stawiało przewoźnika przed problemem i dużą inwestycją, aby przywrócić te olbrzymy na niebo. Każdy nabywca maszyny musiałby bowiem przetransportować samolot w inne miejsce lub rozebrać go na miejscu, co ogranicza opcje sprzedaży.

Jak informuje portal Simple Flying, mimo że żaden z samolotów nie przeszedł przeglądów typu C od czasu przed pandemią, Airbus A380 Thai Airways nadal jest uważany za nadający się do lotu, bez trwałych dyrektyw dotyczących zdolności lotniczych ani stałych biuletynów serwisowych powodujących unieruchomienie samolotu.

Przewoźnik poinformował, że zachowuje prawo do odrzucenia ofert od podmiotów objętych sankcjami ze strony Stanów Zjednoczonych i Tajlandii lub ogólnie „nieodpowiednich pretendujących”.

Czytaj też: Linie Vietnam Airlines wystawiły na aukcję trzy samoloty

Thai Airways wyprzedaje swoją flotę 

Przewoźnik wcześniej próbował pozbyć się dwóch najmłodszych samolotów A380, o rejestracjach HS-TUE i HS-TUF, jako część swoich planów restrukturyzacji i upadłości w latach 2020 i 2021. Samoloty nie przyciągnęły żadnego nabywcy w ciągu dwutygodniowego okresu zakupu, co rodzi pytania, czy Thai Airways jest w stanie sprzedać wszystkie sześć samolotów.

Ofertodawca doskonale zdaje sobie sprawę, że ta sprzedaż jest przeprowadzana na mocy decyzji sądu upadłościowego. Sprzedaż samolotu określonego w niniejszym dokumencie podlega ostatecznej akceptacji Administratora Planu Thai Airways, i dopiero po uzyskaniu takiej zgody sprzedaż będzie uważana za ostateczną i zaakceptowaną – przekazał przewoźnik.

Jak informuje portal Simple Flying, Airbusy A380 nie są jedynymi szerokokadłubowymi samolotami przewoźnika, których ten chce się pozbyć. Charakterystyczne dla przewoźnika Boeingi 747-400 spotkał podobny los i zostały wystawione na sprzedaż w 2021 roku. Thai Airways sprzedało dziesięć jumbojetów wraz z jednym starszym modelem Classic Boeinga 737-400, pozostawiając jedynie siedem z nich w magazynach w Bangkoku i Utapao.

Zyski Lufthansy rosną po kryzysie i pomocy od państwa 

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button