KolejowyTransport

Koleje Izraelskie całkowicie przestawią się na piętrowe pociągi

Dodatkowe pojazdy pozwolą Izraelskim Kolejom na zapewnienie ponad 1000 miejsc siedzących

Koleje Izraelskie zatwierdziły program wymiany taboru kolejowego, co pozwoli na wycofanie pociągów jednopoziomowych. Aby sprostać prognozowanemu popytowi na przewozy pasażerów, wynoszącemu 105 milionów w 2025 roku i 300 milionów w 2040 roku, Koleje Izraelskie przestawią się na piętrowe pociągi.

Koleje Izraelskie zamawiają piętrowe pociągi

Według planu Koleje Izraelskie zamówią kolejne 96 wagonów piętrowych od Alstom, co zwiększy obecną flotę wynoszącą 580, oraz cztery dodatkowe piętrowe pociągi elektryczne Traxx, które dołączą do istniejącej floty 62 maszyn. Jak informuje Railway Gazette, zatwierdzony plan obejmuje również zamówienie 81 częściowo dwupoziomowych jednostek elektrycznych Siemens Mobility Desiro HC, które dołączą do istniejącej floty 24 jednostek w eksploatacji i 36 zamówionych.

Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?

Dodatkowe pojazdy pozwolą Izraelskim Kolejom na zapewnienie ponad 1000 miejsc siedzących w pociągu poprzez eksploatację ośmiozespołowych składów wagonów Alstom typu push-pull oraz dwunastowagonowych składów złożonych z par jednostek Siemens EMU.

Piętrowe pociągi również w Polsce

Również nasz polski przewoźnik ma w planach zakup piętrowych składów. PKP Intercity ogłosiło nowy przetarg na zakup 38 siedmiowagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z 45 lokomotywami wielosystemowymi. Intercity unieważniło poprzednie postępowanie na piętrowe pociągi, ponieważ złożona oferta znacznie przekroczyła założony budżet. Jednak teraz przewoźnik wprowadził zmiany w warunkach realizacji przyszłego zamówienia, jednocześnie zwiększając kwotę przeznaczoną na realizację tego projektu.

Czytaj też: Intercity kupi piętrowe pociągi! Poprzedni przetarg anulowano…

Dla PKP Intercity piętrowe pociągi będą nowością. Składy będą zapewniały wygodne podróże nawet 700 pasażerom jednocześnie. Dodatkowo, pojazdy te zostaną dopasowane do zmodernizowanych linii kolejowych, wyposażonych w europejski system bezpieczeństwa ETCS, co umożliwia podróże z prędkością do 200 km/h. Podstawowy skład będzie składał się z siedmiu wagonów, zapewniając dużą liczbę miejsc siedzących. Dzięki elastycznej konfiguracji, pojazd będzie dostosowany do popytu na różnych trasach, umożliwiając eksploatację w trybie push-pull w różnych wariantach, od 2 do 10 wagonów środkowych. Pasażerowie będą korzystać z klimatyzowanych wagonów, gdzie będą dostępne gniazdka elektryczne 230V oraz USB. Zapewniony zostanie również dostęp do Wi-Fi. Pojazdy będą przyjazne dla osób na wózkach inwalidzkich oraz rodzin z dziećmi.

Atak Rosjan na polską kolej! Paraliż w Szczecinie!

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button