E-commerce

Organizacja Stiftung Warentest wyróżniła usługi DPD Germany

Organizacja konsumencka Stiftung Warentest przeprowadziła badania dostawców usług kurierskich na niemieckim rynku. Najlepiej poradził sobie DHL, wyróżniono także DPD Germany.

Oddział DPD Germany wyróżniony za transparentność

Niemiecki oddział francuskiego giganta spedycyjnego został wyróżniony za punktualność oraz przejrzystość. Łącznie w badaniu porównano usługi pięciu największych niemieckich firm kurierskich, uwzględniając czynniki społeczne i ekologiczne (Więcej: Niemieckie firmy logistyczne zdominowały sektor przewozów lotniczych).

Oddział DPD Germany otrzymał ocenę „dobrą” za jakość dostaw. W ogólnym zestawieniu dostawca usług spedycyjnych znalazł się na drugim miejscu, zaraz za korporacją DHL. Ostatnie badanie przeprowadzone było w 2014 roku. Jak podaje organizacja Stiftung Warentest, od tamtego czasu wiele się zmieniło, a standardy obowiązujące w branży są znacznie wyższe. Mowa głównie o warunkach zatrudnienia personelu. Kurierzy, względem 2014 roku otrzymywali wynagrodzenie powyższej najniższego, ograniczono również dopuszczalną liczbę nadgodzin.

Zobacz także: Według PIE Polska jest odporna na kryzys paliwowy. A diesel po 8 PLN…

DHL najlepszym operatorem w warunkach niemieckich

Badanie polegało na wysyłaniu paczek z kruchą zawartością (naczynia, szklane wazony, ramki do zdjęć). Przesyłki zabezpieczano oraz poddawano testom upadku z wysokości 81 centymetrów. Wszystkie przedmioty przetrwały upadek bez szwanku. Finalnie jedynie trzy z 50 wysyłek testowych dotarły z uszkodzoną treścią. Każdą przesyłkę przekierowywano oraz żądano pokazania trasy transportu, badając strategię ESG danej korporacji. Najlepiej testy przeszedł DHL, uzyskując najwyższą notę. Nieco gorzej poradził sobie operator DPD Germany, który jednak został wyróżniony za transparentność biznesu oraz punktualność.

Zobacz także: MSC przejmuje operatora holowników Rimorchiatori Mediterranei

Dziennie w Niemczech dostarczanych jest średnio 15 mln przesyłek. Najgorętszy okres dla branży to listopad i grudzień. Z przeprowadzonego testu wynika, że większość operatorów powierza dostawę ostatniej mili swoim podwykonawcom. Okazało się, że podwykonawcy zatrudnieni są na gorszych warunkach niż personel zatrudniony bezpośrednio przez daną korporację. Często otrzymują niższe wynagrodzenie i dobrowolne świadczenia socjalne. Zdaniem Stiftung Warentest ten problem należy rozwiązać w przyszłości, aby rynek stał się bardziej przejrzysty dla konsumentów.

DHL Freight otwiera nowy terminal towarowy w Marsylii

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button