Transport

We Włoszech powstaje droga ładująca samochody elektryczne

Włochy inwestują w nową technologię, która pozwoli na ładowanie samochodów elektrycznych w czasie jazdy. Eksperymentalny odcinek trasy ma długość 1 km i zostanie zamontowany na A35 pomiędzy Mediolanem, a Brescią. Za wykonanie odpowiada izraelska firma ElectReon Wireless.

Firma Electreon wyspecjalizowała się w produkcji bezprzewodowych systemów ładowania, które połączone miedzianymi cewkami, tworzą pod asfaltem pole magnetyczne. W ten sposób indukcyjnie ładują akumulatory w przejeżdżających samochodach. Jak informuje portal Miasto 2077:

[…] System wymaga przy tym jednostki sterującej umieszczonej na poboczu drogi oraz odbiornika zainstalowanego w podwoziu każdego pojazdu biorącego udział w próbie.

 

Ceny aut elektrycznych będą coraz niższe, to zasługa tańszych baterii

Samochody elektryczne niedługo naładują się na drogach. Prawdziwe perpetuum mobile?

ElectReon Wireless dostarczy swoją technologię do ładowania dwóch pojazdów Stellantis i autobusu Iveco podczas jazdy w Brescii we Włoszech. Jest to część projektu Arena Przyszłości, który ma na celu zademonstrowanie indukcyjnego ładowania szerokiej gamy pojazdów elektrycznych na autostradach i drogach płatnych. Innymi uczestnikami projektu jest firma ABB, grupa chemiczna Mapei, dostawca technologii magazynowania FIAMM Energy Technology oraz trzy włoskie uniwersytety.

Jak informuje portal electrive.com, ElectReon podpisał list intencyjny na jesień 2020 roku włoskim operatorem płatnych dróg Brebemi. Zgodnie z umową firma ma przygotować kilometrowy odcinek testowy autostrady A35 między Brescią a Mediolanem. Trasa wyposażona w technologię ElectReon ma dotyczyć zjazdu Chiari Ovest z autostrady A35. Właśnie w tym miejscu powstanie obwodnica o długości 1050 metrów i mocy jednego megawata.

Oren Ezer, dyrektor generalny ElectReon przekazał w oficjalnym oświadczeniu, że:

Jesteśmy zaszczyceni, że możemy być partnerem technologicznym kolejnego europejskiego konsorcjum światowej klasy partnerów. W tym m.in. gigantów motoryzacyjnych IVECO i Stellantis, w celu zademonstrowania możliwości wykorzystania technologii bezprzewodowego ładowania do zasilania elektrycznych systemów drogowych (ERS).

Ezer dodał również, że:

Projekt Arena Przyszłości zademonstruje, w jaki sposób płatna droga może zostać przekształcona w miejsce do ładowania akumulatorów dla wszystkich użytkowników dróg. Ponieważ Europa jest liderem zmian w zakresie mobilności elektrycznej, istnieje pilna potrzeba stworzenia infrastruktury. Może być ona obsługiwana przez odpowiednie, wydajne i zrównoważone metody ładowania. Technologia bezprzewodowego ładowania firmy ElectReon umożliwia ładowanie pojazdów podczas jazdy z dowolną prędkością na elektrycznych autostradach. Dodatkowo oferuje użytkownikom dróg całkowitą wygodę i większą przystępność cenową. Wyposaża również rządy i decydentów w zrównoważony sposób na zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych (GHG). Dotyczy to całego cyklu życia pojazdów elektrycznych (EV). Najważniejsze jest jednak to, że technologia oferuje realną ścieżkę do przyspieszenia osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla w całym sektorze transportu.

Samochody elektryczne niedługo będą ładować się jadąc na drogach?

DHL Express powiększa flotę o 100 elektrycznych Fiatów

Obecnie ElectReon przygotował dwa krótkie odcinki dróg ze swoją technologią. Pierwszym jest 20-metrowy odcinek w izraelskiej osadzie Beit Yanai nad Morzem Śródziemnym, gdzie w 2019 roku zakończono testy z Renault Zoe. Drugim jest 600-metrowy odcinek w Tel Awiwie, który stanowi centralny punkt projektu pilotażowego realizowanego wspólnie z Dan Bus Company.

 

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Back to top button