MorskiTransport

Przewoźnik zaufał Muskowi. Wyposaży statki w system Starlink

Starlink korzysta z rozległej grupy satelitów na niskiej orbicie okołoziemskiej

Firma Klaveness Combination Carriers ASA (KCC), część norweskiej firmy żeglugowej Torvald Klaveness, planuje poprawę łączności statków za pomocą internetu satelitarnego. Firma w ramach programu pilotażowego wyposaży swoje statki w system Starlink.

Statki KCC będą wyposażone w system Starlink

Wyposażając swoje statki w system Starlink KCC dąży do ułatwienia cyfrowej współpracy i wymiany danych między statkami a biurami na lądzie, ściśle współgrając z głównymi celami, takimi jak wzmocnienie bezpieczeństwa załogi, poprawa warunków pracy marynarzy oraz ograniczenie emisji dwutlenku węgla.

Starlink korzysta z rozległej grupy satelitów na niskiej orbicie okołoziemskiej (LEO), zapewniając szybki internet, niewielkie opóźnienia i wysoką przepustowość nawet w najbardziej odległych miejscach na morzu.

Usługa Starlink ma potencjał, który pozwoli naszym statkom zrobić krok naprzód w porównaniu do tradycyjnych usług internetu satelitarnego. Dzięki temu będziemy mogli zbliżyć statek do domu, co przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa i dobrostanu załogi, a także poprawi efektywność naszych operacji i zmniejszy nasz wpływ na środowisko – komentuje Engebret Dahm, CEO KCC.

Czytaj też: Masowiec napędzany wiatrem wyrusza w pierwszy rejs!

Jak informuje portal Offshore Energy, korzyści obejmują intensywniejszą współpracę podczas operacji statku, umożliwiając efektywne spotkania online między zespołami na lądzie i na morzu, innowacyjne szkolenia z zakresu bezpieczeństwa, poprawę dobrostanu załogi, zaawansowane zdalne inspekcje, monitorowanie wydajności w czasie rzeczywistym, przyspieszoną digitalizację, wsparcie dla nowych technologii i uproszczone procesy dokumentacyjne.

Nowoczesna technologia na statkach KCC

Na razie system Starlink został zainstalowany na statku CLEANBU firmy KCC, MV Baru, a na statku CABU, MV Ballard, obecnie trwa proces instalacji. W czerwcu norweski armator zakończył negocjacje umowy na budowę trzech statków CABU trzeciej generacji z firmami Jiangsu New Yangzi Shipbuilding i Jiangsu Yangzi Xinfu Shipbuilding Co.

Czytaj też: Przełomowy czip Huawei. Chińczycy wymierzają policzek Stanom Zjednoczonym i obchodzą embargo

Jak informuje portal Offshore Energy, nowe jednostki będą miały około 10% większą pojemność ładunkową, a zużycie paliwa jest szacowane na o 30% niższe niż w przypadku CABU pierwszej generacji. Ponadto KCC planuje zainstalować na nowo budowanych jednostkach CABU III napęd wspomagany wiatrem, co jeszcze bardziej poprawi efektywność. Statki zostaną także przygotowane do późniejszej konwersji na napęd zeroemisyjny.

Pierwszy kontenerowiec napędzany metanolem już w Rotterdamie

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button