MorskiTransport

MSC przejmuje operatora holowników Rimorchiatori Mediterranei

MSC planuje przejęcie jednego z największych operatorów holowniczych na świecie. Po transakcji wydajność Rimorchiatori Mediterranei ma wzrosnąć. 

MSC planuje przejęcie Rimorchiatori Mediterranei S.p.A.

MSC oznajmiło, że za pośrednictwem spółki zależnej SAS Shipping Agencies Services Sàrl nabędzie 100% kapitału zakładowego Rimorchiatori Mediterranei S.p.A od funduszu zarządzającego DWS Infrastructure Investment (Więcej: Maersk zdetronizowany! MSC największym armatorem morskim na świecie oraz MSC łączy koleją porty w Gdańsku i Gdyni z terminalem w Sławkowie).

Rimorchiatori Mediterranei S.p.A jest międzynarodowym operatorem holowniczym skupionym głównie na rynku włoskim. Działa jednak również na Malcie, Singapurze, Malezji, Norwegii, Grecji i Kolumbii. MSC zapewniło, że samo przejęcie nie będzie wiązać się z dodatkowymi zmianami, a celem operatora jest przede wszystkim zwiększenie wydajności usług przejętej spółki. Obecnie Rimorchiatori Mediterranei to trzecia co do wielkości firma holownicza na świecie.

Diego Aponte, Prezes Grupy MSC skomentował, że cała spółka MSC nie może doczekać się dalszego rozwoju działalności włoskiego giganta holowniczego, opierając się na imponującej pracy rodzin, które rozwinęły firmę przez ostatnie 100 lat.

Zobacz także: Przewoźnik oceaniczny MSC uruchamia własną linię cargo

MSC chce wzmocnić swój sektor holowniczy

Gregorio Gavarone, prezes wykonawczy Rimorchiatori Riuniti, powiedział, że Rimorchiatori Riuniti, wraz z DWS dołożyło starań, aby stać się wiodącym operatorem holowniczym w skali globu. Nowe partnerstwo ma umocnić pozycję i sprawić, że działalność się rozwinie. Dodał również, że dzięki swojej globalnej sieci w operacjach żeglugowych i portowych MSC będzie idealnym inwestorem.

Żeglugowy gigant MSC planuje sporo zainwestować w firmę, widząc jej rosnący potencjał. Firma powstała w 1922 roku we Włoszech. Flota obejmuje ponad 170 statków. Jeszcze na początku tego roku przejęto dwa przedsiębiorstwa Keppel Smit Towage i Maju Maritime.

Zobacz także: Polski przemysł zaskakuje. Tym razem w branży motoryzacyjnej

Obecnie oczekuje się zgód wydanych przez organy antymonopolowe. Szczegółowe warunki finansowe transakcji nie zostały ujawnione. Warto przypomnieć, że szwajcarski operator portowy jest również właścicielem MedTug, założonej w ubiegłym roku firmy operującej holownikami portowymi.

MSC wzywa do omijania Sri Lanki. Firma chce… chronić wieloryby

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button