DB Schenker kontynuuje zieloną transformację w transporcie lądowym i skupia się na zrównoważonych innowacjach. Firma podpisała umowę o współpracy z Trailer Dynamics i Krone w zakresie wykorzystania naczep eTrailer. DB Schenker będzie wykorzystywać naczepy eTrailer, które mogą zwiększyć zasięg ciągników siodłowych nawet o 500 km i umożliwią zmniejszenie emisji CO2 o 20% do 40%.
DB Schenker będzie wykorzystywać naczepy elektryczne eTrailer
Naczepy te posiadają napęd elektryczny, który uzupełnia trakcję ciągnika siodłowego, a także umożliwia odzyskanie energii podczas hamowania. System kontroli trakcji eTrailer działa niezależnie, więc nie jest wymagany interfejs do ciągnika.
DB Schenker dodaje, że naczepy eTrailer mogą być sprzęgane z ciężarówkami wszystkich producentów i z różnymi typami napędów: wysokoprężnym, gazowym, akumulatorowo-elektrycznym lub wodorowym. W zależności od potrzeb naczepy mogą mieć akumulatory o pojemności 300 kWh, 450 kWh lub 600 kWh. Dzięki temu, emisja CO2 zostanie zmniejszona o 20% do 40%.
Napęd elektryczny, który jest sercem systemu, jest zainstalowany w naczepie i może ładować akumulatory poprzez odzyskiwanie energii hamowania. Oprócz zasilania urządzeń elektrycznych ciągnika siodłowego, w przypadku ciągników z silnikiem Diesla uzupełniają one silnik główny szczególnie w fazach największego zapotrzebowania na moc, takich jak rozruch. W zależności od ładowności, topografii i warunków drogowych, elektryczny układ napędowy eTrailer umożliwia znaczne zmniejszenie emisji CO2.
Czytaj też: Norma Euro 7 złagodzona? Ekolodzy oburzeni planami UE
Kolejny krok w elektryfikacji transportu lądowego
DB Schenker rozpocznie wprowadzanie naczep na rynek w 2024 r.
Ta umowa oznacza kolejny krok w elektryfikacji transportu lądowego. Istotne jest dla nas poszukiwanie nowych zrównoważonych rozwiązań, które można zintegrować z naszą codzienną działalnością – wyjaśnia Cyrill Bonjean, wiceprezes DB Schenker Europe.
Naczepy eTrailer umożliwią zmniejszenie emisji CO2 o 20% do 40%.
Naczepy eTrailer pozwalają nam na stopniowe przejście do floty całkowicie wolnej od CO2. W naszej ocenie naczepy elektryczne nie są technologią przejściową, lecz będą stałym elementem naszej długofalowej polityki transportowej. Oznacza to kolejny krok naprzód w naszych wysiłkach zmierzających do zmniejszenia naszego śladu środowiskowego i osiągnięcia zerowego poziomu emisji CO2 do 2040 roku – dodaje wiceprezes wykonawczy DB Schenker, Wolfgang Janda.
Czytaj też: Orlen zbuduje stacje tankowania wodoru w Wałbrzychu, Poznaniu i Katowicach