Morski
Gorące newsy

DCT Gdańsk zmienia nazwę na Baltic Hub!

DCT Gdańsk przechodzi proces rebrandingu. Po zmianach terminal kontenerowy będzie nosił nazwę Baltic Hub. Zmiany mają sprawić, że obiekt w większym stopniu otworzy się na zagranicznych partnerów i międzynarodowych klientów. 

Baltic Hub – DCT Gdańsk rozpoczyna rebranding

Od teraz najszybciej rozwijający się terminal kontenerowy na Bałtyku będzie nosił nazwę Baltic Hub. Operator terminalu ogłosił zmianę nazwy, która ma wskazywać na międzynarodowe ambicje bałtyckiego hubu. Jak podano w oficjalnym komunikacie, po zakończeniu budowy trzeciego nabrzeża głębokowodnego Baltic Hub stanie się jednym z największych hubów kontenerowych w Europie.

Zobacz także: Port w Gdańsku z rekordem przeładunków. Pokonaliśmy Rosjan

Od momentu uruchomienia terminalu, 15 lat temu, operator odnotował znaczący wzrost, zaczynając od jednego nabrzeża głębokowodnego i zdolności przeładunkowej, sięgającej 500 000 TEU (20-stopowych kontenerów). Według danych na 2021 rok dostępne były już dwa nabrzeża głębokowodne, które obsłużyły w ciągu roku ponad 2,09 mln TEU. Aktualnie Baltic Hub dysponuje nabrzeżami o łącznej długości 1 300 metrów, 14 suwnicami typu STS (ship-to-shore) oraz roczną przepustowością 2,7 mln TEU. To również brama transportowa dla tej części Europy.

Charles Baker z okazji rocznicy 15 lat kompleksu powiedział:

Jesteśmy niezwykle dumni z naszego terminalu i dajemy też jasno do zrozumienia, że dzisiejszy Baltic Hub nie istniałby bez ciężkiej pracy i zaangażowania wszystkich naszych pracowników, a także wiary w nas i lojalności wobec nas wszystkich interesariuszy, klientów, kredytodawców, dostawców i społeczności lokalnych w ciągu tych 15 lat.

Zobacz także: Obawy o zmiany klimatu są obecnie mniej ważne

Oczekuje się, że w kolejnych latach, dzięki planowanym i realizowanym działaniom inwestycyjnym zdolność przeładunkowa Baltic Hub na kolei wzrośnie z obecnych 750 000 do ponad miliona TEU.

W planach kolejne inwestycje w Gdańsku

Obecnie trwa budowa trzeciego nabrzeża głębokowodnego (T3), która zostanie ukończona w 2025 roku. Dzięki temu gdański terminal ma stać się jednym z największych kompleksów morskich w Europie z możliwością obsługi kontenerowców nowej generacji. W ramach inwestycji terminal głębokowodny będzie miał długość 717 m, głębokość 17,5 m oraz plac o powierzchni operacyjnej 36,5 ha. Projekt obejmuje również zakup 7 suwnic nabrzeżowych, które będą zdolne do obsługi największych statków na świecie oraz 20 półautomatycznych suwnic RMG pracujących na placu kontenerowym.

W Gdańsku powstanie terminal zbożowy! W porcie trwają prace modernizacyjne

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button