Info z rynku

ORLEN ruszył z nową, ogólnopolską kampanią wizerunkową „Mały atom, wielka sprawa”

Troska o bezpieczną przyszłość i zaangażowanie w zieloną transformację energetyczną to temat przewodni najnowszej ogólnopolskiej kampanii wizerunkowej ORLENU „Mały atom, wielka sprawa”. Emitowane spoty i reklamy koncentrują się na zaletach małych reaktorów jądrowych SMR – innowacyjnej technologii, w którą koncern będzie inwestować, aby zapewnić swoim odbiorcom stabilne dostawy przyjaznej dla klimatu energii elektrycznej i ciepła.

W celu osiągnięcia neutralności emisyjnej ORLEN stawia na małe reaktory jądrowe

ORLEN, jako pierwszy koncern paliwowo-energetyczny w naszym regionie, ogłosił plan osiągnięcia neutralności emisyjnej do 2050 roku. Aby zrealizować swoje strategiczne cele, firma zdecydowała się zainwestować w małe reaktory jądrowe (small modular reactors, SMR). To technologia, która umożliwia stabilną produkcję zeroemisyjnej i taniej energii. Spot kampanii koncentruje się na zaletach SMR – niewielkich rozmiarach, bezpieczeństwie technicznym i możliwości produkcji dużej ilości energii. Pojedynczy SMR zajmuje tyle miejsca, co boisko piłkarskie, ale jest w stanie dostarczyć elektryczność i ciepło potrzebne miastu, w którym żyje aż 150 tysięcy osób.

Zobacz także: Grupa ORLEN przeznaczy na zielone inwestycje aż 120 mld zł!

Jednocześnie, produkcja tej energii nie powoduje emisji dwutlenku węgla. Oznacza to, że pojedynczy reaktor SMR w ciągu 60 lat pracy pozwala uniknąć 175 mln ton emisji CO₂, które zostałyby wyemitowane do atmosfery przez konwencjonalną elektrownię. Ogromną zaletą nowej technologii jest również bezpieczeństwo. SMR wyposażone są w tzw. pasywne systemy bezpieczeństwa, które zapewniają chłodzenie reaktora nawet w przypadku braku zasilania zewnętrznego. Sam reaktor zaś znajduje się głęboko, bo aż 35 metrów pod ziemią.

Za inwestycje w SMR odpowiada spółka ORLEN Synthos Green Energy. Partnerem technologicznym jest amerykański koncern GE Hitachi, który opracował najbardziej zaawansowany model SMR o nazwie BWRX-300. Pierwsza elektrownia wyposażona w ten reaktor zostanie uruchomiona w Polsce w 2029 r. Więcej na temat technologii SMR można przeczytać na stronie https://www.orlen.pl/pl/zrownowazony-rozwoj/projekty-transformacyjne/smr.

ORLEN chce pokazać swoje zaangażowanie na rzecz klimatu i ruszył z kampanią „Mały atom, wielka sprawa”

W związku z opisanymi powyżej inwestycjami wystartowała najnowsza kampania wizerunkowa ORLENU „Mały atom, wielka sprawa”, która pokazuje koncern jako firmę zaangażowaną w transformację gospodarki w kierunku neutralności emisyjnej, a zarazem gwaranta bezpieczeństwa energetycznego. Dzięki swoim możliwościom finansowym oraz budowaniu międzynarodowych sojuszy biznesowych i technologicznych ORLEN jest w stanie zapewnić dostawy ciepła i energii elektrycznej produkowanych w sposób przyjazny dla klimatu.

Zobacz także: ORLEN Synthos Green Energy jest coraz bliżej budowy SMR-ów w Polsce

Kampania promująca zaangażowanie ORLENU w transformację energetyczną i SMR potrwa od 8 maja do 23 czerwca br. i będzie realizowana  w telewizji, Internecie, kinie, radiu, na outdoorze i w prasie. Spoty telewizyjne i internetowe przybliżają odbiorcom najważniejsze kwestie związane z technologią SMR. W reklamach emitowanych w online prasie i na OOH innowację promuje hasło „Mały atom, wielka sprawa”. Koncept kreatywny kampanii stworzyła agencja reklamowa Grey. Za planowanie i zakup mediów odpowiada zaś dom mediowy Sigma Bis.

ORLEN Synthos Green Energy poinformował, gdzie powstaną małe bloki jądrowe

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button