Lotniczy

Kraków Airport obsłużył już 6 mln pasażerów w 2022 roku. W planach kolejny milion

Kraków Airport notuje w tym roku dobre wyniki. Z uwagi na ożywienie po pandemii, dotychczas z portu skorzystało ponad sześć milionów pasażerów. W planach kolejny milion do końca tego roku. 

Kraków Airport z coraz lepszymi wynikami po pandemii

Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice to największy port regionalny i drugie, pod względem liczby obsłużonych pasażerów w 2022 roku, lotnisko w kraju.

Prezes portu Radosław Włoszek podaje, że lotnisko chce zamknąć rok liczbą 7 mln obsłużonych pasażerów. Liczba ma zostać przekroczona w ostatnich tygodniach z uwagi na wzmożony ruch pasażerski. Dla porównania, w całym minionym roku liczba ta wyniosła 3,1 mln pasażerów, natomiast w pandemicznym 2020 – blisko 2,6 mln osób. Przed pandemią port obsłużył 8,4 mln podróżnych. Biorąc pod uwagę te dane, ruch wraca powoli do normy, jednak jeszcze nie uda się dorównać wynikowi z 2019 roku. Mimo to wolumen przekroczył prognozy przedstawione w styczniu tego roku.

Zobacz także: Brytyjski przewoźnik Jet2 zamawia 35 samolotów Airbus A320neo

W poniedziałek 24 października symbolicznie przywitano sześciomilionowego podróżnego. W 2018 roku sześć milionów pasażerów zostało obsłużonych dopiero 19 listopada. Obecnie branża lotnicza szykuje się do otwarcia sezonu 2022/2023. Krakowskie lotnisko ma nadzieję na utrzymanie dobrej passy do końca roku, aby osiągnąć stawiany sobie cel 7 mln pasażerów w 2022 roku.

Wynik lepszy od prognoz

Aktualnie z lotniska korzysta 20 przewoźników, zarówno niskokosztowych, jak i tradycyjnych. Opublikowane na początku roku prognozy na 2022 rok zakładały 5,4 mln pasażerów obsłużonych w porcie, co miało stanowić 65% ruchu pasażerskiego z 2019 roku. W rzeczywistości wynik ten okazał się dużo wyższy.

Zobacz także: Warszawa stolicą z najniższym bezrobociem w UE. W czołówce Wielkopolska i Pomorze

Jak wskazano w strategii rozwoju portu, kluczowymi zadaniami inwestycyjnymi w tym roku były rozbudowa płyty postojowej dla samolotów w części zachodniej oraz budowa nowego terminala cargo. Priorytetowe dla krakowskiego lotniska były także działania takie jak rozbudowa terminala pasażerskiego, rozbudowa wewnętrznego układu komunikacyjnego oraz budowa parkingu wielopoziomowego. Mówiło się również dużo o powstaniu nowej drogi startowej.

Nie powinniśmy skazywać lotniska w Radomiu na porażkę. Na ewentualną krytykę przyjdzie czas

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button