IntermodalnyKolejowyTransport

Koleje szwajcarskie wybudują nowe terminale kolejowe

Program Swiss Cargo Logistics nie skupia się tylko na jednym rodzaju transportu

Koleje szwajcarskie pobiły w Europie dwa godne pozazdroszczenia rekordy. Pierwszym jest udział w transgranicznym przewozie towarów koleją, który stabilnie przekracza 70%, a drugim jest udział kolei również w transporcie wewnętrznym, gdzie ponad 30% towarów przemieszcza się po torach SBB. Mimo to koleje szwajcarskie nie spoczywają na laurach i w ramach planu dalszego zwiększenia swojej roli wybudują nowe terminale kolejowe.

Koleje szwajcarskie zainwestują w nowe terminale kolejowe

Projekt nosi nazwę Swiss Cargo Logistics i przewiduje budowę pięciu nowych terminali kolejowych wzdłuż głównej osi wschód-zachód z Genewy do St. Gallen. Koleje szwajcarskie wybudują nowe terminale kolejowe w Genewie, w rejonie Lozanny, w dzielnicy Gäu (kanton Solothurn), w Dietikon (kanton Zurych), obok dużej stacji rozrządowej w Limmattal oraz w Gossau (kanton St. Gallen).

Oprócz tych pięciu terminali, Szwajcarzy zamierzają wzmocnić również niektóre rodzaje przewozów, na przykład przewozy materiałów budowlanych i różnego rodzaju odpadów. Z tego powodu niektóre platformy zostaną zbudowane również w ośrodkach miejskich, które jeszcze nie zostały określone, ale ich liczba może wahać się od minimum pięciu do maksimum ośmiu. Będą one zlokalizowane w strategicznych miejscach, oczywiście wszystkie połączone z koleją. Aby sprostać nowym usługom, planowane jest również zainwestowanie środków w tabor, który będzie zaawansowany technologicznie, dzięki czemu wszystkie operacje zostaną zdigitalizowane.

Czytaj też: SBB Cargo powiększa swoją flotę. Szwajcarzy kupią 20 Vectronów

Program Swiss Cargo Logistics

Program Swiss Cargo Logistics nie skupia się tylko na jednym rodzaju transportu, ale będzie zmierzał w kierunku wszechstronnym, planując obsługę zarówno pociągów jednowagonowych i blokowych, jak i transportu kombinowanego. Terminale powinny być zatem przystosowane do obsługi intermodalnej, choć najczęstszym rodzajem będzie zapewne transport wagonowy.

Szwajcarskie koleje znajdują się jednak na rozdrożu, jeśli chodzi o krajowy ruch towarowy. Decyzja o przyszłym kierunku ma zapaść do końca 2022 roku, a wybór rozwiązania będzie miał istotny wpływ na przyszłą strategię biznesową SBB Cargo. Sedno sprawy tkwi w tym, czy kosztowny ruch pojedynczych wagonów będzie nadal finansowany przez samą firmę, czy też będzie musiała ona spaść na barki rządu federalnego, jako wkład w przyjazny środowisku transport.

Czytaj też: PKP SA zbuduje lub zmodernizuje blisko 200 dworców

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button