Koleje szwajcarskie wybudują nowe terminale kolejowe
Program Swiss Cargo Logistics nie skupia się tylko na jednym rodzaju transportu
Koleje szwajcarskie pobiły w Europie dwa godne pozazdroszczenia rekordy. Pierwszym jest udział w transgranicznym przewozie towarów koleją, który stabilnie przekracza 70%, a drugim jest udział kolei również w transporcie wewnętrznym, gdzie ponad 30% towarów przemieszcza się po torach SBB. Mimo to koleje szwajcarskie nie spoczywają na laurach i w ramach planu dalszego zwiększenia swojej roli wybudują nowe terminale kolejowe.
Koleje szwajcarskie zainwestują w nowe terminale kolejowe
Projekt nosi nazwę Swiss Cargo Logistics i przewiduje budowę pięciu nowych terminali kolejowych wzdłuż głównej osi wschód-zachód z Genewy do St. Gallen. Koleje szwajcarskie wybudują nowe terminale kolejowe w Genewie, w rejonie Lozanny, w dzielnicy Gäu (kanton Solothurn), w Dietikon (kanton Zurych), obok dużej stacji rozrządowej w Limmattal oraz w Gossau (kanton St. Gallen).
Oprócz tych pięciu terminali, Szwajcarzy zamierzają wzmocnić również niektóre rodzaje przewozów, na przykład przewozy materiałów budowlanych i różnego rodzaju odpadów. Z tego powodu niektóre platformy zostaną zbudowane również w ośrodkach miejskich, które jeszcze nie zostały określone, ale ich liczba może wahać się od minimum pięciu do maksimum ośmiu. Będą one zlokalizowane w strategicznych miejscach, oczywiście wszystkie połączone z koleją. Aby sprostać nowym usługom, planowane jest również zainwestowanie środków w tabor, który będzie zaawansowany technologicznie, dzięki czemu wszystkie operacje zostaną zdigitalizowane.
«Für mehr Güter mehr Bahn»: Heute hat die SBB an einer Medienkonferenz mitgeteilt, dass sie im Güterverkehr wachsen will. Was heisst das konkret? In unserem Interview geben Franz Steiger, Verwaltungsratspräsident SBB Cargo, und CEO Désirée Baer Antwort: https://t.co/S94E8mzqjz https://t.co/JBE33ZCxgD
— SBBCargo (@SBBCargo) September 28, 2022
Czytaj też: SBB Cargo powiększa swoją flotę. Szwajcarzy kupią 20 Vectronów
Program Swiss Cargo Logistics
Program Swiss Cargo Logistics nie skupia się tylko na jednym rodzaju transportu, ale będzie zmierzał w kierunku wszechstronnym, planując obsługę zarówno pociągów jednowagonowych i blokowych, jak i transportu kombinowanego. Terminale powinny być zatem przystosowane do obsługi intermodalnej, choć najczęstszym rodzajem będzie zapewne transport wagonowy.
Szwajcarskie koleje znajdują się jednak na rozdrożu, jeśli chodzi o krajowy ruch towarowy. Decyzja o przyszłym kierunku ma zapaść do końca 2022 roku, a wybór rozwiązania będzie miał istotny wpływ na przyszłą strategię biznesową SBB Cargo. Sedno sprawy tkwi w tym, czy kosztowny ruch pojedynczych wagonów będzie nadal finansowany przez samą firmę, czy też będzie musiała ona spaść na barki rządu federalnego, jako wkład w przyjazny środowisku transport.
Czytaj też: PKP SA zbuduje lub zmodernizuje blisko 200 dworców
Znajdziesz nas w Google News
2 Komentarze