E-commerce

Jak zwiększyć sprzedaż e-commerce w sezonie świątecznym?

Nadszedł czas, aby zoptymalizować swoją stronę i pomyśleć o ofertach świątecznych

Święta to najwspanialszy czas w roku, a szczególnie dla sklepów internetowych. Pomimo galopującej inflacji, nieco ponad 50% konsumentów planuje wydać w tym sezonie świątecznym tyle samo lub więcej, co w zeszłym roku. Nadszedł więc czas, aby zoptymalizować swoją stronę internetową i pomyśleć o ofertach świątecznych, by przyciągnąć klientów i zwiększyć sprzedaż e-commerce w sezonie świątecznym.

Sprzedaż e-commerce w sezonie świątecznym

Marshal Cohen, główny doradca ds. branży detalicznej w NPD, zauważył, że „promocje świąteczne u głównych sprzedawców zaczną się na poważnie w październiku tego roku, co rozpocznie odliczanie do Czarnego Piątku, Cyber Poniedziałku i Bożego Narodzenia”. Innymi słowy, nadszedł odpowiedni moment, aby jak najlepiej wykorzystać ten czas i napędzić sprzedaż e-commerce w sezonie świątecznym. W tym roku chodzi o coś więcej niż tylko poleganie na przestarzałych taktykach. Aby zaangażować klientów i zachęcić do wielokrotnych wizyt i zakupów, skorzystaj z poniższych strategii, aby zwiększyć współczynniki konwersji w okresie świątecznym.

1. Stwórz spersonalizowane świąteczne zakupy

Tak jak domy towarowe inwestują w świąteczne wystawy, tak samo sklepy internetowe powinny uatrakcyjnić swoje wirtualne sklepy. W rzeczywistości wielu sprzedawców całkowicie zmienia swoje witryny na czas świątecznych zakupów, aby wprowadzić klientów w świąteczny nastrój. Jeśli stworzysz doświadczenie zakupowe, które przekroczy wysokie oczekiwania Twoich klientów – zwłaszcza w erze TikTok i Instagram Reels – będzie z nimi rezonować. Prawie połowa konsumentów, a dokładnie 48%, jest skłonna kupić produkt bezpośrednio z TikTok. Na koniec możesz dodać kalendarz odliczający, bożonarodzeniowe melodie, wyselekcjonowany przewodnik po prezentach lub świąteczne karty podarunkowe w widocznym miejscu na Twojej stronie głównej w okresie świątecznym.

2. Wykorzystaj oferty ograniczone czasowo

Zapewnienie ograniczonych czasowo ofert, takich jak 20% zniżki na wszystko lub być może 30% zniżki na określoną kategorię produktów, takich jak produkty kosmetyczne, wystrój domu, lub świece, to świetny sposób na przedstawienie strony nowym odwiedzającym. Wzrost liczby osób pracujących w domu i ogólnie przebywających w domu w latach 2020-2021 doprowadził do znacznych inwestycji w przestrzenie, w których spędzamy najwięcej czasu, dzięki czemu prezenty dla domu lub biura domowego są zawsze mile widziane bez względu na odbiorcę.

3. Oferuj świąteczne rabaty na zestawy

Oferowanie specjalnych, świątecznych zestawów lub kompletów upominkowych po obniżonych cenach to główna atrakcja dla kupujących w okresie świątecznym. Wykorzystaj media społecznościowe, aby poszerzyć zasięg unikalnych ofert świątecznych i spraw, aby oferty kampanii były specyficzne dla Twojego sklepu detalicznego, utrzymując rozsądne ceny dla uzyskania najlepszych rezultatów.

Czytaj też: 5 sposobów na utrzymanie biznesu e-commerce w czasie recesji

Klient musi poczuć się ważny

4. Wdrożenie przyjaznego systemu płatności

Teraz nadszedł czas, aby zaoferować łatwe rozwiązania w zakresie dokonywania płatności. Od Apple Pay, przez Amazon Pay, PayPal, aż po Blik – opcje są pozornie nieskończone, ponieważ coraz więcej konsumentów dokonuje płatności online i na urządzeniach mobilnych. Konieczność poszukiwania przez konsumentów karty kredytowej w innym pomieszczeniu może być barierą, która stoi pomiędzy Tobą a sprzedażą.

5. Specjalne nagrody świąteczne

Od darmowych prezentów przy zakupie, poprzez bezpłatne pakowanie prezentów, darmową wysyłkę, aż po ekskluzywne rabaty na najlepiej sprzedające się produkty – teraz jest czas, aby dać znać swoim klientom, że ich doceniasz, oferując im coś ekstra. Jeśli chodzi o wysyłkę, 33% konsumentów twierdzi, że najbardziej rozsądny termin dostawy prezentów świątecznych zamówionych online to dwa lub trzy dni. Według badania firmy Radial, jest to wzrost o 10% w skali roku. Szybkość ma znaczenie dla szybkości dotarcia produktów do klientów i wydajności strony internetowej.

Uzbrojony w te sugestie, jak zwiększyć sprzedaż e-commerce w sezonie świątecznym, z pewnością przygotujesz swoją firmę na większą liczbę odwiedzających online, a co za tym idzie – większą sprzedaż.

Czytaj też: Kurs Allegro blisko dna. Dlaczego tak się stało?

Czy Metaverse i transakcje NFT to przyszłość e-commerce?

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button