IntermodalnyMorskiTransport
Gorące newsy

Chiński COSCO przejmie port w Hamburgu? HHLA uspokaja

HHLA wyjaśniła, że UE nie wyraziła sprzeciwu wobec tej współpracy

COSCO ma sfinalizować przejęcie 35 proc. udziałów w Terminalu Kontenerowym Tollerort (CTT), zarządzanym przez HHLA. Procedura ta zaniepokoiła niemiecki rząd federalny, który ocenia, czy udział COSCO w CTT stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa narodowego, a Chiny de facto przejmą niemiecki port w Hamburgu. HHLA uspokoiło opinię publiczną stwierdzając, że COSCO nie przejmie ani portu, ani HHLA.

Czy chiński COSCO przejmie port w Hamburgu?

Niemiecki rząd federalny jest w trakcie badania umowy pomiędzy COSCO i HHLA. Ostateczny termin podjęcia decyzji przez niemieckie ministerstwa wyznaczono na 31 października. Niemiecki rząd obawiał się bowiem, że chiński COSCO przejmie niemiecki port w Hamburgu. HHLA uspokoiło opinię publiczną stwierdzając, że chińska firma nie uzyska dostępu do strategicznego know-how.

Rząd federalny podejmie decyzję tylko w przypadku odrzucenia współpracy. W przypadku braku decyzji możemy realizować umowę z COSCO. Infrastruktura portowa pozostaje własnością Wolnego i Hanzeatyckiego Miasta Hamburg. IT i dane sprzedażowe pozostają w wyłącznej gestii HHLA – powiedział Hans-Jörg Heims, szef działu komunikacji korporacyjnej HHLA.

Czytaj też: Port w Hamburgu wstrzymuje przyjmowanie pociągów eksportowych

UE zatwierdziła partnerstwo

Jeśli chodzi o CTT, HHLA sprecyzowała, że COSCO nie będzie miało wyłącznych praw lub dostępu, ale terminal pozostanie otwarty dla wszystkich klientów. HHLA wyjaśniła również, że UE nie wyraziła sprzeciwu wobec tej współpracy, biorąc pod uwagę, że udzielono zgody antymonopolowej.

HHLA nie otrzymała żadnych obiektywnych powodów, które przemawiałyby przeciwko zatwierdzeniu inwestycji – dodał Hans-Jörg Heims.

HHLA podkreśliła niektóre korzyści, jakie przyniesie to partnerstwo. Współpraca z COSCO prawdopodobnie umocni port w Hamburgu jako węzeł logistyczny w regionie Morza Północnego i Bałtyckiego. Ponadto HHLA twierdzi, że transakcja „wzmocni łańcuchy dostaw, zabezpieczy miejsca pracy i będzie promować tworzenie wartości w Niemczech.”

Według Bawarskiego Urzędu Statystycznego, eksport z południowych Niemiec wzrósł o 12,9 procent do 189,9 mld euro, czyli o 220 mln euro więcej niż przed kryzysem. W Badenii-Wirtembergii wzrost eksportu jest jeszcze wyraźniejszy i wynosi 16,9%. Wolumen importu również wzrósł w Bawarii (+17,2%) i Badenii-Wirtembergii (+14,1%). W Bawarii w porcie w Hamburgu przeładowuje się około 700 000 standardowych kontenerów (TEU), a w Badenii-Wirtembergii 340 000 TEU.

Czytaj też: Nastroje konsumenckie Niemców najgorsze w historii prowadzenia badań

HHLA Sky dostarczy zautomatyzowane drony dla portu w Hamburgu

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button