E-commerce
Gorące newsy

TikTok rekrutuje personel logistyczny. Podbije rynek e-commerce?

TikTok wkracza w e-commerce, przede wszystkim w USA

Popularna, zwłaszcza wśród młodych ludzi, platforma społecznościowa TikTok, poprzez ogłoszenia w sieci, a w szczególności na Linkedin, rekrutuje personel logistyczny. Jak podaje portal Axios, sieć społecznościowa wkracza w e-commerce, przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych, gdzie już rozwija platformy logistyczne.

TikTok rekrutuje personel logistyczny

TikTok rekrutuje personel logistyczny, a w szczególności szuka osób, które byłyby odpowiedzialne za centra dystrybucji. Umiejętności wymagane w dziedzinie logistyki są zróżnicowane i obejmują zarówno intralogistykę – np. zarządzanie zapasami, konsolidację paczek czy prognozowanie przepływu – jak i transport oraz dystrybucję na ostatnim odcinku. Axos przekonuje, że na tym etapie TikTok nie byłby zainteresowany zarządzaniem transportem za pomocą własnych aktywów, ale zamierzałby polegać na zewnętrznych dostawcach.

TikTok nie jest pierwszym serwisem społecznościowym, który chce prowadzić działalność e-commerce. Facebook próbował tego jako pierwszy, ale z marnym skutkiem. Nie oznacza to jednak, że TikTok nie może odnieść sukcesu, biorąc pod uwagę inną bazę użytkowników. W sieci społecznościowej działają bowiem liczni influencerzy, którzy po uzyskaniu infrastruktury handlowej i logistycznej będą mogli przyczynić się do sprzedaży online, a nawet stworzyć własne linie produktów.

Czytaj też: Shopify i YT uruchamiają YouTube Shopping. Czas na zakupy live

TikTok stawia też na live shopping

TikTok poczynił już pewne kroki w kierunku e-commerce w 2021 roku we współpracy z platformą Shopify dla USA, Kanady i Wielkiej Brytanii. Stworzenie własnej platformy handlowej i logistycznej byłoby krokiem naprzód i mogłoby stanowić wyzwanie dla takich gigantów jak Amazon czy Google. Dwa tygodnie temu okazało się też, że TikTok ma nawiązać współpracę z TalkShopLive z siedzibą w Los Angeles, aby uruchomić swoją platformę zakupów na żywo w Ameryce Północnej poprzez outsourcing swojej działalności.

TikTok Shop pozwala użytkownikom kupować produkty poprzez linki w aplikacji podczas transmisji na żywo, a aplikacja TalkShopLive z siedzibą w Los Angeles działa na podobnej koncepcji. Chociaż live shopping nabiera rozpędu w Azji, w Europie nie jest jeszcze zbyt popularny. Według badania przeprowadzonego w Holandii, tylko 13 procent konsumentów uczestniczyło w zakupach na żywo w ciągu ostatniego roku.

Czytaj też: Kurs Allegro blisko dna. Dlaczego tak się stało?

Amazon testuje w swojej aplikacji kanał w stylu TikToka

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button