MorskiTransport

Port Long Beach testuje bezemisyjny sprzęt elektryczny

Port Long Beach chce wprowadzić zeroemisyjną flotę przeładunkową

Port Long Beach przetestował nowy bezemisyjny sprzęt elektryczny, aby osiągnąć cel, jakim jest zeroemisyjna flota przeładunkowa do 2030 roku. Demonstracja w SSA Marine Pier J jest częścią projektu przejścia urządzeń terminalowych do zerowej emisji. Projekt jest w dużej mierze finansowany z grantu Kalifornijskiej Komisji Energii o wartości 9,7 miliona dolarów.

Port Long Beach wprowadza bezemisyjny sprzęt elektryczny

W ramach projektu firma SSA zmodernizowała dziewięć istniejących suwnic bramowych, napędzanych silnikiem wysokoprężnym, aby te mogły być zasilane energią elektryczną. Port Long Beach, CEC i Southern California Edison nawiązały współpracę w ramach projektu, aby wprowadzić do codziennej eksploatacji bezemisyjny sprzęt elektryczny, w tym 25 pojazdów o zerowej lub prawie zerowej emisji w trzech terminalach morskich portu.

W ciągu kilkudziesięciu lat od stworzenia Polityki Zielonego Portu nasze ambicje wzrosły z oczyszczania powietrza dla naszej społeczności do pokazania światu, że jest to możliwe wszędzie. Te demonstracje mają na celu komercjalizację ciężkiego sprzętu i pojazdów o zerowej emisji w celu zwalczania zanieczyszczeń, ale także walki ze zmianami klimatycznymi, których skutki obserwujemy w wiadomościach niemal każdego dnia – powiedział dyrektor wykonawczy Portu Long Beach Mario Cordero.

Przewiduje się, że projekt przejścia na terminal z zerową emisją zmniejszy emisję gazów cieplarnianych o ponad 1323 ton rocznie, a tlenków azotu powodujących smog o 27 ton.

Czytaj też: Port Long Beach oficjalnie dołącza do Zielonego Korytarza Żeglugowego

Zielony Korytarz Żeglugowy krokiem do dekarbonizacji żeglugi

W 2017 r. porty w Long Beach i Los Angeles zatwierdziły aktualizację swojego planu działania na rzecz czystego powietrza, wyznaczając cel przejścia wszystkich urządzeń terminalowych na zerową emisję do 2030 r., a ciężarówek do 2035 r.

Niedawno port w Long Beach przystąpił do Zielonego Korytarza Żeglugowego Szanghaj – Los Angeles, czyli partnerstwa miast C40, portów, firm żeglugowych i właścicieli ładunków. Celem korytarza jest stworzenie bezemisyjnej transpacyficznej trasy handlowej. Rada Miejska Long Beach poparła cele portu związane z zerową emisją, a kilka dni później przyjęła rezolucję Ship It Zero 6-0, wzywającą do zeroemisyjnej żeglugi oceanicznej.

Ekologiczny korytarz żeglugowy po raz pierwszy ogłoszono w styczniu przez C40 Cities, porty w Szanghaju i Los Angeles oraz zainteresowane strony z branży morskiej. Będzie on dużym krokiem w kierunku dekarbonizacji żeglugi między najbardziej ruchliwymi portami w Chinach i Stanach Zjednoczonych. Ponadto jest to jeden z pierwszych ekologicznych szlaków morskich ogłoszonych po podpisaniu deklaracji z Clydebank podczas COP26.

Czytaj też: Terminal instalacyjny w Świnoujściu i fabryka turbin w Szczecinie to nowe inwestycje Baltic Power

Pracownicy portu w Liverpoolu zapowiadają dwutygodniowy strajk

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button