
Port Long Beach przetestował nowy bezemisyjny sprzęt elektryczny, aby osiągnąć cel, jakim jest zeroemisyjna flota przeładunkowa do 2030 roku. Demonstracja w SSA Marine Pier J jest częścią projektu przejścia urządzeń terminalowych do zerowej emisji. Projekt jest w dużej mierze finansowany z grantu Kalifornijskiej Komisji Energii o wartości 9,7 miliona dolarów.
Port Long Beach wprowadza bezemisyjny sprzęt elektryczny
W ramach projektu firma SSA zmodernizowała dziewięć istniejących suwnic bramowych, napędzanych silnikiem wysokoprężnym, aby te mogły być zasilane energią elektryczną. Port Long Beach, CEC i Southern California Edison nawiązały współpracę w ramach projektu, aby wprowadzić do codziennej eksploatacji bezemisyjny sprzęt elektryczny, w tym 25 pojazdów o zerowej lub prawie zerowej emisji w trzech terminalach morskich portu.
W ciągu kilkudziesięciu lat od stworzenia Polityki Zielonego Portu nasze ambicje wzrosły z oczyszczania powietrza dla naszej społeczności do pokazania światu, że jest to możliwe wszędzie. Te demonstracje mają na celu komercjalizację ciężkiego sprzętu i pojazdów o zerowej emisji w celu zwalczania zanieczyszczeń, ale także walki ze zmianami klimatycznymi, których skutki obserwujemy w wiadomościach niemal każdego dnia – powiedział dyrektor wykonawczy Portu Long Beach Mario Cordero.
Przewiduje się, że projekt przejścia na terminal z zerową emisją zmniejszy emisję gazów cieplarnianych o ponad 1323 ton rocznie, a tlenków azotu powodujących smog o 27 ton.
Czytaj też: Port Long Beach oficjalnie dołącza do Zielonego Korytarza Żeglugowego
Zielony Korytarz Żeglugowy krokiem do dekarbonizacji żeglugi
W 2017 r. porty w Long Beach i Los Angeles zatwierdziły aktualizację swojego planu działania na rzecz czystego powietrza, wyznaczając cel przejścia wszystkich urządzeń terminalowych na zerową emisję do 2030 r., a ciężarówek do 2035 r.
Niedawno port w Long Beach przystąpił do Zielonego Korytarza Żeglugowego Szanghaj – Los Angeles, czyli partnerstwa miast C40, portów, firm żeglugowych i właścicieli ładunków. Celem korytarza jest stworzenie bezemisyjnej transpacyficznej trasy handlowej. Rada Miejska Long Beach poparła cele portu związane z zerową emisją, a kilka dni później przyjęła rezolucję Ship It Zero 6-0, wzywającą do zeroemisyjnej żeglugi oceanicznej.
Ekologiczny korytarz żeglugowy po raz pierwszy ogłoszono w styczniu przez C40 Cities, porty w Szanghaju i Los Angeles oraz zainteresowane strony z branży morskiej. Będzie on dużym krokiem w kierunku dekarbonizacji żeglugi między najbardziej ruchliwymi portami w Chinach i Stanach Zjednoczonych. Ponadto jest to jeden z pierwszych ekologicznych szlaków morskich ogłoszonych po podpisaniu deklaracji z Clydebank podczas COP26.
Czytaj też: Terminal instalacyjny w Świnoujściu i fabryka turbin w Szczecinie to nowe inwestycje Baltic Power
Pracownicy portu w Liverpoolu zapowiadają dwutygodniowy strajk
3 Komentarze