Chińskie linie lotnicze ogłosiły, że od końca października wznowią loty międzynarodowe. Administracja Lotnictwa Cywilnego Chin (CAAC) oświadczyła, że „będzie nadal negocjować z innymi krajami, aby stopniowo zwiększać liczbę lotów międzynarodowych.” CAAC dodała również, że regularne loty międzynarodowe zostaną wznowione w stabilny sposób, aby spełnić zapotrzebowanie zagranicznych chińskich studentów, którzy muszą wrócić lub opuścić Chiny.
Chińskie linie lotnicze wznawiają loty międzynarodowe
Największe chińskie linie lotnicze (Air China, China Eastern, China Southern) ogłosiły plany lotów na nadchodzący sezon zimowo-wiosenny od 30 października, w tym loty międzynarodowe, które zostaną przywrócone, dodane lub otwarte na nowo.
Flagowy przewoźnik Chin, Air China, wznowi loty na wielu trasach między Pekinem a Manilą, Dżakartą, Tokio, Warszawą, Atenami, Vancouver, Los Angeles i Toronto.
Z kolei China Eastern Airlines opublikowały 17 października swój najnowszy plan lotów międzynarodowych na swojej oficjalnej stronie Weibo, w tym 108 tygodniowych lotów międzynarodowych od końca tego miesiąca, podwajając obecne 54 loty międzynarodowe. Wznowione loty obejmują trasy z Szanghaju do Bangkoku i Qingdao, z Hangzhou / Qingdao / Nanjing / Kunming do Tokio Narita, z Qingdao / Nanjing / Yantai do Seulu Incheon, z Qingdao do Dubaju i wiele innych.
China Southern planuje wznowić lub zwiększyć częstotliwość regularnych lotów pomiędzy swoją bazą w Kantonie a Dżakartą, Tokio, Dubajem, Manilą, Bangkokiem i Phnom Penh. Większość wspomnianych wznowionych tras została wcześniej zawieszona z powodu wybuchu pandemii COVID-19 na początku 2020 r.
Budżetowy przewoźnik z siedzibą w Szanghaju, Spring Airlines, wznowi połączenia regionalne do Hongkongu, Makau, Osaki, Tokio, Seulu i Bangkoku. Juneyao Airlines, inny prywatny przewoźnik z siedzibą w Szanghaju, wznowi w tym miesiącu loty z Nanjing do Seulu i Osaki.
Czytaj też: American Airlines odebrały pięćdziesiąty Boeing 787 Dreamliner
Ceny lotów wreszcie stają się rozsądne
Ceny biletów były bardzo wysokie od czasu zawieszenia na dużą skalę tras międzynarodowych, ale teraz zaczynają znacząco spadać, wraz z rosnącą liczbą lotów międzynarodowych. Na przykład bilet Spring Airlines z Szanghaju do Tokio w jedną stronę w klasie ekonomicznej jest sprzedawany po 3 382 juanów (2 261 zł). Wcześniej kosztował ponad 10 tys. juanów (6 686 zł).
Cena biletu na niektóre popularne trasy, takie jak z Londyn Heathrow do Szanghaju Pudong, została znacznie obniżona od czasu wznowienia trasy w sierpniu. Na przykład bezpośredni lot realizowany przez Air China z Londynu do Szanghaju 17 listopada był sprzedawany w cenie 22 806 juanów (15 249 zł). Przed wznowieniem bezpośrednich lotów ten sam bilet bez problemu sprzedawał się za ponad 70 tys. juanów (46 806 zł), mimo procesu przesiadkowego. Nadal jednak jest to cena wyższa od ceny klasy biznes przed wybuchem epidemii.
W międzyczasie zagraniczni przewoźnicy również stopniowo wznawiają lub zwiększają swoje loty do Chin kontynentalnych pomimo trwającej polityki „Zero-COVID”. Na przykład samolot Etihad Airways EY868 z Abu Zabi do Kantonu wylądował na międzynarodowym lotnisku Baiyun 11 października. Lot jest nie tylko pierwszym przywróconym lotem do Chin kontynentalnych od czasu wybuchu COVID-19, ale także pierwszą nową chińską trasą od dekady. Przewoźnik z Bliskiego Wschodu planuje dalsze przywracanie regularnych połączeń do Szanghaju, Pekinu i Kantonu.
Czytaj też: Trwa Zjazd Komunistycznej Partii Chin. Jakich decyzji można oczekiwać?
2 Komentarze