DrogowyTransport

Czeska Škoda ma ambitne plany. Właśnie tworzą najdłuższy tramwaj świata!

Tramwaj będzie mógł pomieścić 368 pasażerów, w tym 144 na miejscach siedzących

W czeskim Pilznie rozpoczęła się produkcja najdłuższego na świecie tramwaju. Tramwaj ForCity Smart 38T składa się z sześciu części i po ukończeniu produkcji będzie miał ponad 58 metrów długości. Najdłuższy tramwaj świata trafi do niemieckiego przewoźnika RNV (Rhein-Neckar-Verkehr), który obsługuje tramwaje w Mannheimie, Ludwigshafenie i Heidelbergu.

Najdłuższy tramwaj świata dla niemieckiego przewoźnika

Po zmontowaniu najdłuższy tramwaj świata będzie miał aż 58,69 metra długości, ale poszczególne części będzie można rozłączyć w celu konserwacji. Tramwaj będzie mógł pomieścić 368 pasażerów, w tym 144 na miejscach siedzących.

Planujemy dostarczyć tramwaj klientowi latem – powiedział rzecznik prasowy Grupy Škoda, Jan Švehla.

RNV

Czytaj też: Oto jeden z najcichszych tramwajów w Polsce. Pierwszy Twist już we Wrocławiu 

Dla Škody jest to jedno z największych zamówień na tramwaje. Jak informuje portal Zdopravy, producent dostarczy niemieckiemu przewoźnikowi 80 tramwajów w trzech wersjach: 31 tramwajów trójczłonowych 36T, 37 czteroczłonowych 37T i 12 sześcioczłonowych 38T. Produkcja odbywa się w fabrykach w fińskim Otanmäki i w czeskim Pilźnie. Dotychczas Škoda dostarczyła RNV szesnaście tramwajów.

Nowe pojazdy to przyszłość RNV lub przynajmniej jeden z jej fundamentów. Potrzebujemy nowych tramwajów, by odmłodzić flotę, podnieść standard obsługi potrzeby pasażerów, jak i powiększyć sieć. Ten pojazd jest wykonany na zamówienie i wyróżnia się na rynku niemieckim. Tramwaj będzie wykorzystywany jako pojazd tramwajowy, jak i kolejowy – to może samo w sobie nie jest wyjątkowe, ale jesteśmy jedynym systemem z pojazdami dwusystemowymi o rozstawie 1000 m. To wymaga specjalnej homologacji – mówi Martin In der Beck, dyrektor techniczny RNV.

Škoda Group

Czytaj też: Kolejna obniżka stóp w Czechach! Bank centralny reaguje na kryzys

Zupełnie nowy typ

Tramwaj bazuje na modelu Artic, produkowanym przez Transtech, ale ze względu na liczne wymagania klienta jest to praktycznie nowy typ. Pojazdy są dwukierunkowe, z asymetrycznie rozmieszczonymi drzwiami. Szerokość tramwajów, przystosowanych do rozstawu 1000 mm, to 2,4 m. Ich prędkość operacyjna wynosi 80 km/h i posiadają zasilanie 750 V DC. Pojazdy mają być przystosowane do 36-letniej eksploatacji, a wartość zamówienia przekracza 1,2 miliarda złotych.

Tramwaj bazuje na rodzinie Artic Transtechu. Chodzi jednak o ogólną ideę, bo pod uwagę wzięte są potrzeby klienta i procesu homologacji. To, co widzimy, nie jest finalnym produktem, a pierwszym, prototypowym pojazdem. Niektóre rzeczy zostaną więc poprawione – wskazuje Christopher Shreiner, dyrektor projektu w Škodzie.

Czeskie Škody trafią do Uzbekistanu. Podpisano już umowę

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button