MorskiTransport

Import kontenerów w Los Angeles i Long Beach gwałtownie spada

Import kontenerów w porcie w Los Angeles we wrześniu był najniższy od 2009 roku

Import kontenerów w porcie w Los Angeles we wrześniu był najniższy od 2009 roku. Z kolei sąsiedni Port Long Beach odnotował najsłabszy wynik importu za wrzesień od 2016 roku. Import do portów południowej Kalifornii szybko spada, ponieważ spedytorzy przenieśli wolumeny do portów na wschodnim wybrzeżu i w Zatoce Meksykańskiej, obawiając się zakłóceń wynikających z negocjacji pracowniczych w portach na zachodnim wybrzeżu. 

Import kontenerów w Los Angeles i Long Beach spada

Import kontenerów w porcie Los Angeles i porcie Long Beach gwałtownie spada. Na początku tego roku spadek odnotował import dóbr trwałych zakupionych podczas pandemii – mebli, urządzeń itp. We wrześniu do spadków w dużej mierze przyczynił się spadek importu towarów świątecznych.

Wrzesień jest tradycyjnie miesiącem wysokiego wolumenu produktów świątecznych. Pomyślmy o zabawkach i grach, odzieży, obuwiu i innych produktach. Popyt na te świąteczne prezenty gwałtownie spadł w porównaniu do września zeszłego roku, głównie dlatego, że produkty pojawiły się na rynku wcześniej. W tym roku nasz szczyt sezonu przypadał na czerwiec i lipiec, ponieważ doświadczeni importerzy zwiększyli liczbę dostaw tych towarów – wyjaśnił Gene Seroka, dyrektor wykonawczy portu w Los Angeles.

Komentując przesunięcie do portów na wschodnim wybrzeżu i w Zatoce Meksykańskiej, Seroka powiedział, że „obawy związane z negocjacjami kontraktu pracowniczego robotników portowych były głównym czynnikiem przyczyniającym się do spadku wolumenu. Uważa on, że przesunięcie prawdopodobnie będzie trwało do czasu zawarcia umowy z pracownikami na Zachodnim Wybrzeżu – a to może nie nastąpić zbyt szybko. Poprzednia umowa wygasła 1 lipca.

Port w Los Angeles odnotował we wrześniu całkowitą przepustowość 709 873 TEU, co oznacza spadek o 21,5% r/r. Eksport wyniósł 77 680 TEU, co oznacza wzrost o 2,6% r/r. Import towarów do Los Angeles wyniósł 343 462 TEU, co oznacza spadek o 26,6% r/r. Import spadł o 15,1% w ujęciu sekwencyjnym w stosunku do sierpnia, po spadku o 16,7% w sierpniu w stosunku do lipca. Z kolei Port Long Beach poinformował o całkowitym przeładunku 741 823 TEU we wrześniu, co oznacza spadek o 0.9% r/r. Eksport wyniósł 112 940 TEU, co oznacza wzrost o 1,9% r/r.

Czytaj też: Rynek przewozów kontenerowych w USA znów notuje spadek

Mniejsza liczba statków przybijających do brzegu

Podczas kryzysu w łańcuchu dostaw skoncentrowano się na ogromnej liczbie kontenerowców oczekujących na miejsce do cumowania w Los Angeles lub Long Beach. Statystyki z Marine Exchange w Południowej Kalifornii pokazują gwałtowny spadek kontenerowców w ciągu tego roku. W miarę nasilania się kryzysu podażowego, przy nabrzeżach dwóch portów często stało ponad 30 statków dziennie. W okresie od sierpnia 2021 r. do lutego 2022 r. w Los Angeles i Long Beach przybijało do brzegu średnio 28,8 kontenerowców dziennie.

W ostatnich tygodniach liczby te spadły jednak do znacznie niższych poziomów. Średnio od 1 do 19 września było to 19 statków, co oznacza spadek o ponad 30% w stosunku do szczytowego poziomu. Z kolei 19 września  przy nabrzeżach portów znajdowało się 18 statków, a 12 września było tylko 10 statków.

Czytaj też: Rynek pracy w USA nie chce osłabnąć, więc Fed osłabi go siłą

Import w USA z największym spadkiem od czasów lockdownu

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button