Bez kategoriiKolejowyTransport

Niemiecka kolej zyska więcej pieniędzy na rozwój. Prawie 14 mld euro!

Deutsche Bahn zadeklarowało, że w tym roku wyda jeszcze więcej pieniędzy na rozwój infrastruktury. Według zapowiedzi, niemiecka kolej może zyskać nawet 13,6 mld euro na rozwój. To dużo więcej niż rok wcześniej. W planach są nowe połączenia i modernizacja wielu kilometrów istniejących linii kolejowych.

Niemiecka kolej zyska więcej funduszy

Państwowy operator niemieckich kolei, Deutsche Bahn (DB) ogłosił, że tegoroczne wydatki poświęcone na inwestycje w kolei wyniosą nawet 13,6 mld euro. Będzie to stanowiło wzrost o 900 mln euro w porównaniu do 2021 r. Z punktu widzenia Polski to ogromna skala inwestycji. Niemcy w tym roku wydadzą w przeliczeniu ponad 60 mld złotych, na ten cel. Dla porównania w zaktualizowanym i powiększonym w tym roku planie inwestycyjnym PKP Intercity w ciągu 8 lat, do 2030 r. zostanie wydanych 27 mld zł.

Na co zostaną wydane pieniądze?

Jak deklaruje DB, pieniądze zostaną wydane na prace modernizacyjne, które obejmą remont i modernizację około 1800 km torów, 2000 rozjazdów, 140 mostów i 800 stacji. Celem jest zwiększenie przepustowości i poprawa wydajności. Wśród najważniejszych planów jest m.in.

  • modernizacja trasy Karlsruhe – Bazylea, w celu umożliwienia jazdy pociągów o prędkości do 250 km/h
  • rozpoczęcie budowy drugiego tunelu pod centrum Monachium dla szybkiej kolei miejskiej
  • podwojenie torów i pełna elektryfikacja odcinka Angermünde – granica Polski na linii do Szczecina
  • rozbudowa infrastruktury do pracy z prędkością 160 km/h na magistrali Saksonia – Frankonia.

Zobacz również: Na niemieckie tory wyjedzie pierwszy autonomiczny pociąg pasażerski

DB planuje także w tym roku rekrutować 4800 dodatkowych inżynierów i specjalistów, którzy będą wspierać projekty związane z rozwojem i utrzymaniem ruchu.

Priorytetem cyfryzacja i kolej dużych prędkości

Niemiecka kolej zyska dodatkowe fundusze na cyfryzację infrastruktury, która jest priorytetem DB. Prace koncentrować się mają na automatyzacji węzła kolejowego w Stuttgarcie. Prowadzony jest tam również projekt modernizacji miejskiej kolei do poziomu ATO (Automatic Train Operation) i GoA2 (Grades of Automation), który pozwoli na większą autonomizację transportu kolejowego w mieście. Prace cyfryzacyjne będą również kontynuowane na korytarzu skandynawsko-śródziemnomorskim na odcinku od Hamburga przez Erfut i Monachium do granicy austriackiej. Ponadto kolejne odcinki mają być dołączone do systemu ETCS (Europejski System Sterowania Pociągiem).

Zobacz również: Niemcy zainwestują miliardy we własną suwerenność technologiczną

DB chce również otworzyć w tym roku linię dużych prędkości o długości 60 km między Wendlingen i Ulm. Budowa przebiega zgodnie z planem po testach, które rozpoczęły się w zeszłym roku i pod koniec 2022 r. pociągi pojadą z prędkością nawet 250 km/h.

Deutsche Bahn kupi od Siemens Mobility dodatkowe 43 pojazdy ICE 3neo

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button