KolejowyTransport

Rozpoczyna się eksport ukraińskiej kukurydzy przez Polskę. Hiszpanie wysłali pierwszy pociąg

Hiszpanie będą importować ukraińską kukurydzę przez terytorium Polski za pomocą kolei. Pociągi miały wyruszyć po ziarno już w połowie lipca, jednak problemy logistyczne opóźniły transport o miesiąc. Eksport ukraińskiej kukurydzy przez Polskę ma stanowić uzupełnienie transportu morskiego. 

Jak będzie przebiegał transport kukurydzy?

Hiszpania planuje uruchomić pionierski projekt sprowadzania z Polski ukraińskiej kukurydzy koleją. Tym samym transport koleją ma uzupełnić eksport drogą morską przez Morze Czarne. Hiszpanie chcą pokazać, że kolej powinna stanowić „alternatywę lub uzupełnienie” innych form eksportu. We wtorek wieczorem wyruszył pierwszy pociąg z Katalonii do Chełma załadowany 25 kontenerami po 40 stóp. Pociąg hiszpańskiej firmy kolejowej Renfe ma wrócić „na początku września” do Barcelony, po przebyciu około 2400 kilometrów. Operacja zaprojektowana przez Renfe wyznacza jednokierunkową trasę prowadzącą z Madrytu do Ludwigshafen i Duisburga w Niemczech, a następnie do Łodzi i Chełma. W drodze powrotnej konwój planuje opuścić Chełm i przejechać przez Łódź, Duisburg i Barcelonę Can Tunis. Kukurydza, która dotrze do z Ukrainy Chełma, zostanie przetransportowana do kontenerów Renfe Mercancias, a następnie do Łodzi za pośrednictwem polskiego przewoźnika.

lavoz.es

Zobacz także: Czy bilet za 9 euro w Polsce to realna perspektywa? Pojawiają się pierwsze pomysły

Eksport ukraińskiej kukurydzy przez Polskę

Hiszpański rząd chce importować ziarno za pośrednictwem spółki Renfe Mercancias. Madryt chce sprowadzić nawet 600 ton ukraińskiej pszenicy, transportując ją przez terytorium Polski. Według rządowych szacunków kolej pomoże w przewiezieniu 600 z 8000 ton zboża, które Hiszpania zamierza importować w ciągu trzech miesięcy.

Zobacz także: Zapaść gospodarcza w Laosie. Państwo nie jest w stanie spłacić chińskich kredytów

Rosja i Ukraina podpisały z Turcją i ONZ porozumienie 22 lipca o odblokowaniu czarnomorskich portów. Pierwszy ze statków, który 1 sierpnia wypłynął z ukraińskiego portu w Odessie, przewoził 26 000 ton kukurydzy. Zdecydowanie się na transport koleją, która wciąż jest mniej efektywnym środkiem transportu, pokazuje, jak bardzo pięciomiesięczna blokada wpłynęła na rynek zboża (Więcej: Zatwierdzono roczną liberalizację handlu na linii UE-Ukraina. Co obejmie?).

Niemieckie pociągi z węglem otrzymają pierwszeństwo na torach

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button