DrogowyTransport

Volta Trucks i DB Schenker zakończyli wspólne testy Volta Zero

Współpraca operatora logistycznego DB Schenker i producenta pojazdów elektrycznych Volta Trucks przybiera na sile. Zakończono pierwsze testy pojazdów w Paryżu. Ciężarówki Volta brały udział w dystrybucji w warunkach miejskich. 

Ciężarówki Volta testowane w ramach współpracy z DB Schenker

Volta Trucks może pochwalić się kolejnymi etapami współpracy z niemieckim partnerem strategicznym. Umowę na przeprowadzanie testów rzeczywistych pojazdu Volta Zero podpisała z jednym z liderów branżowych, DB Schenker w minionym roku (Więcej: Niemieckie firmy logistyczne zdominowały sektor przewozów lotniczych).

Poinformowano o zakończeniu pierwszej fazy tekstów, w ramach której pierwszy prototyp Volta Zero jeździł na drogach i w rzeczywistych środowiskach dystrybucji. Jak wskazuje producent, to właśnie w takim środowisku pojazd ten może przynieść największe korzyści ekonomiczne.

Zobacz także: Volta Trucks rozpocznie produkcję seryjną pod koniec 2022 roku!

Cyrille Bonjean, wiceprezes wykonawczy ds. transportu lądowego w DB Schenker w Europie powiedział:

Od początku współpracy pomiędzy DB Schenker i Volta Trucks jesteśmy w bliskim kontakcie i nadal wspólnie napędzamy rozwój pojazdu. Wspaniale było zobaczyć wynik na żywo na ulicach Paryża. Wszystko zaczęło się od pomysłu – teraz jest to rzeczywistość i z niecierpliwością czekamy na dodanie pierwszych pojazdów pilotażowych do floty w Europie na początku 2023 roku.

Zobacz także: Dwucyfrowa inflacja w Niemczech. Na Węgrzech przebiła już 20%

Nowe trendy w logistyce miejskiej

Essa Al-Saleh, dyrektor generalny Volta Trucks, dodaje, że nawiązano współpracę, w ramach której prowadzone będą prace nad dekarbonizacją logistyki miejskiej. Ma się do tego przyczynić m.in. budowa pojazdu dostosowanego do dystrybucji w miastach. Innowacyjna konstrukcja pojazdu, kabina chroniąca użytkowników dróg przed potencjalnym wypadkiem oraz układ napędowy o zerowej emisji spalin mają wyznaczać nowe trendy w największych europejskich metropoliach. Obecnie trwają prace nad potencjalnym wykorzystaniem pojazdów w nieco innych warunkach. Zainteresowanie elektrycznymi ciężarówkami Volta wzrasta z miesiąca na miesiąc.

Operator logistyczny złożył przedpremierowe zamówienie na prawie 1500 w pełni elektrycznych pojazdów Volta Zero. Było to największe zamówienie na pojazdy elektryczne w Europie. Zgodnie z planami, w pełni elektryczna 16-tonowa Volta Zero będzie wykorzystywana w europejskich terminalach DB Schenker. Operator przeznaczy pojazdy do obsługi węzłów dystrybucyjnych. Dostawy będą trafiać do miast i aglomeracji w ramach sieci dystrybucji. Obecnie Volta Trucks i DB Schenker badają dalsze wykorzystanie elektrycznych pojazdów w logistyce.

Rozpoczynają się testy rzeczywiste elektrycznej ciężarówki Volta Zero

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button