![Ciężarówki Volta](https://obserwatorlogistyczny.pl/wp-content/uploads/2022/10/SUPPORT-Low-Res-780x470.jpg)
Współpraca operatora logistycznego DB Schenker i producenta pojazdów elektrycznych Volta Trucks przybiera na sile. Zakończono pierwsze testy pojazdów w Paryżu. Ciężarówki Volta brały udział w dystrybucji w warunkach miejskich.
Ciężarówki Volta testowane w ramach współpracy z DB Schenker
Volta Trucks może pochwalić się kolejnymi etapami współpracy z niemieckim partnerem strategicznym. Umowę na przeprowadzanie testów rzeczywistych pojazdu Volta Zero podpisała z jednym z liderów branżowych, DB Schenker w minionym roku (Więcej: Niemieckie firmy logistyczne zdominowały sektor przewozów lotniczych).
Poinformowano o zakończeniu pierwszej fazy tekstów, w ramach której pierwszy prototyp Volta Zero jeździł na drogach i w rzeczywistych środowiskach dystrybucji. Jak wskazuje producent, to właśnie w takim środowisku pojazd ten może przynieść największe korzyści ekonomiczne.
Zobacz także: Volta Trucks rozpocznie produkcję seryjną pod koniec 2022 roku!
Cyrille Bonjean, wiceprezes wykonawczy ds. transportu lądowego w DB Schenker w Europie powiedział:
Od początku współpracy pomiędzy DB Schenker i Volta Trucks jesteśmy w bliskim kontakcie i nadal wspólnie napędzamy rozwój pojazdu. Wspaniale było zobaczyć wynik na żywo na ulicach Paryża. Wszystko zaczęło się od pomysłu – teraz jest to rzeczywistość i z niecierpliwością czekamy na dodanie pierwszych pojazdów pilotażowych do floty w Europie na początku 2023 roku.
Zobacz także: Dwucyfrowa inflacja w Niemczech. Na Węgrzech przebiła już 20%
Nowe trendy w logistyce miejskiej
Essa Al-Saleh, dyrektor generalny Volta Trucks, dodaje, że nawiązano współpracę, w ramach której prowadzone będą prace nad dekarbonizacją logistyki miejskiej. Ma się do tego przyczynić m.in. budowa pojazdu dostosowanego do dystrybucji w miastach. Innowacyjna konstrukcja pojazdu, kabina chroniąca użytkowników dróg przed potencjalnym wypadkiem oraz układ napędowy o zerowej emisji spalin mają wyznaczać nowe trendy w największych europejskich metropoliach. Obecnie trwają prace nad potencjalnym wykorzystaniem pojazdów w nieco innych warunkach. Zainteresowanie elektrycznymi ciężarówkami Volta wzrasta z miesiąca na miesiąc.
Operator logistyczny złożył przedpremierowe zamówienie na prawie 1500 w pełni elektrycznych pojazdów Volta Zero. Było to największe zamówienie na pojazdy elektryczne w Europie. Zgodnie z planami, w pełni elektryczna 16-tonowa Volta Zero będzie wykorzystywana w europejskich terminalach DB Schenker. Operator przeznaczy pojazdy do obsługi węzłów dystrybucyjnych. Dostawy będą trafiać do miast i aglomeracji w ramach sieci dystrybucji. Obecnie Volta Trucks i DB Schenker badają dalsze wykorzystanie elektrycznych pojazdów w logistyce.
Znajdziesz nas w Google NewsRozpoczynają się testy rzeczywiste elektrycznej ciężarówki Volta Zero