E-commerce
Gorące newsy

Flipkart też stawia na rynek metaverse i uruchamia Flipverse

Firma e-commerce Flipkart uruchomiła swój sklep metaverse o nazwie Flipverse, w którym użytkownicy mogą doświadczać i kupować produkty w trójwymiarowej rzeczywistości wirtualnej (VR), do której można uzyskać dostęp za pośrednictwem dowolnego smartfona, bez konieczności posiadania zestawu słuchawkowego VR. Ponad 15 marek podpisało do tej pory umowę z firmą, aby wprowadzić i wyświetlić około 100 produktów na Flipverse. Jest to pierwszy taki przypadek uruchomienia przez tradycyjną firmę e-commerce usługi Web3.

Flipkart uruchamia sklep w metaverse, Flipverse

Aby uruchomić sklep Flipkart w metaverse o nazwie Flipverse, firma współpracowała z firmami Web3, takimi jak eDAO, Polygon i Guardian Link. Flipverse będzie dostępny dla wszystkich użytkowników Androida za pośrednictwem aplikacji Flipkart przez tydzień i w pierwszej fazie będzie zawierał marki takie jak Puma, Noise, Nivea, Lavie, Tokyo Talkies, Campus, VIP, Ajmal Perfumes, Himalaya i Butterfly India. W swojej pierwszej iteracji marki mogą wyświetlać produkty i dostarczać klientom oferty i przedmioty w takich kategoriach, takich jak odzież sportowa, elektronika do noszenia, moda, sprzęt AGD i kosmetyki.

Ajay Ponna Venkatesh i Sai Krishna VK, kluczowi dyrektorzy Flipkart Labs – ramienia firmy e-commerce, która eksperymentuje z nowymi technologiami – powiedzieli na briefingu dla mediów, że firma nie patrzy na monetyzację ani napędzanie wzrostu liczby użytkowników Flipverse w perspektywie krótkoterminowej. Nowy projekt ma raczej charakter długoterminowy.

Na przyszły wzrost e-commerce będą miały wpływ dzisiejsze technologie immersyjne, a metaverse jest jedną z istotnych rewolucji na tej arenie z ogromnym potencjałem – powiedział Naren Ravula, wiceprezes i dyrektor ds. strategii i wdrażania produktu w Flipkart Labs.

Czytaj też: Koreański Naver kupi amerykańską witrynę e-commerce Poshmark

Czy metaverse to przyszłość e-commerce?

Zakupy w metaverse są obecnie w powijakach i prawdopodobnie nie są obecnie rozumiane przez wielu konsumentów, ale stanowią przyszłość zakupów online i rynku e-commerce. Niezależnie od tego, czy chodzi o kupowanie towarów wirtualnych, NFT, czy fizycznych towarów i usług, marki coraz odważniej spoglądają w stronę tego rozwiązania.

Dane Google Trends sugerują, że światowe wyszukiwania tematu metaverse gwałtownie wzrosły od października 2021 roku. Jednak czy konsumenci rozumieją metaverse? Co ważniejsze, czy są gotowi na zakupy w metaverse? – zapytał BigCommerce w swoim badaniu Global Consumer Report: Current and Future Shopping Trends survey.

BigCommerce wyciąga z raportu wniosek, że marki muszą zachować elastyczność i skupić się na trendach, takich jak metaverse czy kryptowaluty, które będą miały największy wpływ na ich biznes e-commerce.

Patrząc w przyszłość, wciąż jest zbyt wcześnie, aby przewidzieć, czy metaverse, NFT i kryptowaluty przejdą z futurystycznego do głównego nurtu. Na razie konsumenci wykazują rosnące zainteresowanie tymi nowymi technologiami i ogólną gotowość do odkrywania zakupów w metaverse i płacenia kryptowalutami – podsumował Shelley Kilpatrick, który jest autorem badania.

Czytaj też: Kurs Allegro blisko dna. Dlaczego tak się stało?

Czy Metaverse i transakcje NFT to przyszłość e-commerce?

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button