Info z rynkuLotniczyTransport

Air India wykorzysta ChatGPT do komunikacji z pasażerami

Inwestycja pochłonie 200 mln dolarów.

Air India inwestuje setki milionów dolarów w unowocześnienie swojego systemu cyfrowego. Spółka wykorzysta między innymi ChatGPT, aby ułatwić kontakt pasażerom. Ponadto wprowadzając nowe technologie oraz rozwijając zespół, linia lotnicza pragnie pozostawić w przeszłości swoje zacofane systemy. Czy jednak Air India naprawdę przyspieszy proces cyfrowej ewolucji?

Poważne zmiany w Air India. Firma inwestuje w rozwój sztucznej inteligencji

Air India inwestuje ponad 200 milionów dolarów w rozwój swoich cyfrowych systemów, usług inżynieryjnych oraz budowanie nowoczesnego zespołu. Spółka wprowadza szereg udogodnień dla klientów, takich jak system powiadomień o zmianach w lotach oraz modernizacja systemu rozrywki pokładowej. Dodatkowo oferuje portal obsługi klienta z możliwością śledzenia zgłoszeń w czasie rzeczywistym.

Poprzez rozwój cyfrowego marketingu, modernizację centrum kontaktowego i zarządzanie nieprzewidzianymi zmianami w rezerwacjach, linia lotnicza dąży do zapewnienia jak najwyższego poziomu obsługi. W ramach tych działań Air India inwestuje również w chatbota opartego o ChatGPT. Wprowadzono nowe systemy technologiczne, takie jak modernizacja strony internetowej i aplikacji mobilnej. Ponadto zastosowano usprawnienia w obszarach związanych z pracownikami, np. narzędzia do zarządzania załogą.

Sukcesy i porażki Air India

W krótkim czasie Air India odnotowało zarówno pozytywne, jak i negatywne zmiany. Do pozytywnych aspektów zaliczyć można optymalizację siatki połączeń i floty, inwestycje w nowoczesne technologie oraz rewizję struktury wynagrodzeń pracowników. Jednak linia lotnicza nie uniknęła również wyzwań, takich jak brak wykwalifikowanych pilotów dla floty Boeing 777 czy krytykę pracowników dotyczącą polityki zasobów ludzkich.

Problem dodatkowo w tym, że agenci podróży nie mają dostępu do indyjskiej linii np. w programach do rezerwacji lotów, takich jak SABRE GDS. A to z kolei jest utrudnieniem dla podróży korporacyjnych. Mimo niektórych trudności Air India jest świadoma, że istotne zmiany nastąpią tylko z upływem czasu, dlatego wyznaczyła sobie pięć lat na przeprowadzenie transformacji.

Czytaj również: Komu zagrozi ChatGPT? O pracę bać się mogą nauczyciele, kulturoznawcy i politologowie

Niemniej jednak Hindusi zainwestowali w nowoczesny system obsługi pasażerów, system kontroli odpraw, modernizację systemu sprzedaży, zarządzanie flotą, planowanie i śledzenie lotów oraz zarządzanie zakłóceniami. Wszystko to ma na celu zapewnienie płynnego działania linii lotniczej i zwiększenie satysfakcji klientów. A to pomoże jej w drodze do uzyskania lepszej jakości usług.

Innowacje w obszarze obsługi klienta Air India

Współpracując z czołowymi firmami technologicznymi, spółka z Delhi stawia na rozwój technologiczny. Kluczowe lokalizacje, na które skupia się linia lotnicza, to Koczi, Gurugram i Dolina Krzemowa. Dzięki inwestycjom w nowoczesne systemy, usprawnienia operacyjne i obsługę klienta, linia lotnicza dąży do stworzenia bardziej konkurencyjnej i innowacyjnej organizacji.

Jak informuje Chief Digital and Technology Officer, Dr. Satya Ramaswam:

Zakres transformacji technologicznej w Air India jest szeroki i obejmuje każdy aspekt linii lotniczej, w tym komercyjny, inżynierię, operacje, obsługę naziemną, finanse, zasoby ludzkie i  funkcje korporacyjne. Upełnomocniamy pracowników w całej firmie, począwszy od personelu latającego na pierwszej linii, aż po personel naziemny i możliwości technologiczne, które pomogą im doskonalić się w pracy.

Czytaj również: Asystent mody Zalando oparty na ChatGPT: rewolucja w zakupach online?

Dodatkowo firma inwestuje w narzędzia wspierające zatrudnionych, takie jak nowoczesne, bezpieczne systemy współpracy oraz portale samoobsługowe. W ramach tych działań oferuje również urządzenia mobilne dla pilotów, załogi pokładowej i personelu operacyjnego na lotniskach. Wprowadzono także systemy szkoleniowe oraz automatyczne narzędzia do planowania pracy załóg. Czas zatem pokaże, czy wszystkie te zmiany przyniosą oczekiwane korzyści oraz czy Air India zdoła sprostać wyzwaniom związanym z technologiczną ewolucją w przemyśle lotniczym.

Sprzedawcy Amazon używają ChatGPT, aby wzbogacić oferty

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button