LotniczyTransport

Frontier Airlines prezentuje nowy ultraoszczędny Airbus A321neo

Frontier Airlines zaprezentował nowy samolot Airbus A321neo. Jest to pierwszy ultrawydajny samolot we flocie linii i najbardziej paliwooszczędny samolot komercyjny, eksploatowany przez jakąkolwiek linię lotniczą w Stanach Zjednoczonych. Dobre wyniki zapewniają silniki Pratt & Whitney, które wykorzystują technologię motoreduktorów, dzięki czemu każda część silnika obraca się z optymalną dla siebie prędkością. 

Frontier Airlines zaprezentował nowy Airbus A321neo

Frontier Airlines kontynuuje działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Zaprezentowanie przez Frontier Airlines paliwooszczędnego samolotu Airbus A321neo jest kolejnym krokiem, jaki linia lotnicza podjęła w celu zmniejszenia swojej emisji i szkodliwości dla środowiska. Nowy A321neo, mieszczący 240 pasażerów, będzie napędzany silnikami GTF firmy Pratt & Whitney, których prawie  270 sztuk Frontier zamówił w styczniu 2021 roku. Nowe silniki zapewniają znaczącą, 16-procentową redukcję spalania paliwa, co przekłada się na 16-procentową redukcję emisji dwutlenku węgla.

Dodanie nowych A321neo do naszej floty sprawi, że najbardziej ekologiczna linia lotnicza w USA będzie jeszcze bardziej eko. A321neo są najbardziej oszczędnymi samolotami eksploatowanymi wśród głównych amerykańskich linii lotniczych i są w stanie zapewnić natychmiastową, wymierną redukcję zużycia paliwa, emisji dwutlenku węgla i hałasu silnika. Frontier nadal jest liderem w zmniejszaniu zużycia paliwa i zmniejszaniu śladu środowiskowego, a dodanie A321neo do naszej floty to kolejny krok w tej podróży – powiedział Barry Biffle, prezes i dyrektor generalny Frontier Airlines.

Czytaj też: Niemieckie firmy logistyczne zdominowały sektor przewozów lotniczych

Nowe silniki Pratt & Whitney

Oprócz odsłonięcia nowego Airbusa, Frontier zaprezentował nowe specjalne barwy samolotu na cześć założyciela Pratt & Whitney, Fredericka B. Rentschlera. Nowa, specjalna edycja nosi przydomek „Frederick the Bald Eagle”, z orłem na ogonie samolotu. Rentschler był pionierem w projektowaniu silników lotniczych, tworząc lżejsze i bardziej oszczędne silniki.

Frederick Rentschler odmienił lotnictwo dzięki najbardziej wydajnym, niezawodnym silnikom swoich czasów. Nasi pracownicy, którzy głosowali za nazwaniem tego samolotu na jego cześć, kontynuują jego wizję dzięki nowym technologiom, takim jak rewolucyjny motoreduktor w sercu naszych silników GTF – mówi Rick Deurloo, prezes Pratt & Whitney Commercial Engines.

Frontier ogłosił w styczniu ubiegłego roku, że składa zamówienie na zainstalowanie 268 silników GTF plus części zamienne, które zasilą 134 samoloty z rodziny Airbus A320neo. Nowe silniki pomogą linii lotniczej utrzymać zaangażowanie w ograniczanie emisji spalin. Według Barry’ego Biffle, Frontier był najbardziej paliwooszczędną amerykańską linią lotniczą w 2021 roku, a nowe silniki pomogą jeszcze bardziej umocnić jego miejsce.

Silniki Pratt & Whitney GTF wykorzystują technologię motoreduktorów, dzięki czemu każda część silnika obraca się z optymalną dla siebie prędkością. To właśnie dzięki tej technologii silnik jest w stanie zapewnić znaczną redukcję spalania paliwa oraz emisji tlenków węgla i azotu.

Czytaj też: Świat potrzebuje dodatkowych 10 bln USD, aby złagodzić zmiany klimatyczne

easyJet powoli wychodzi z kryzysu i zwiększa przepustowość

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button