LotniczyTransport

Nowy Airbus wyprodukowany w Chinach już we flocie Wizz Air

Chińska fabryka Airbusa rozpoczęła produkcję w 2008 roku i była to pierwsza linia montażowa samolotów komercyjnych Airbusa poza Europą

Wizz Air, jako pierwszy europejski przewoźnik, odebrał samolot Airbus wyprodukowany w Chinach. Fabryka w Chinach, mimo ograniczonych mocy produkcyjnych, była w stanie zapewnić klientowi miejsce w produkcji zgodnie z oczekiwaniami oraz z uwzględnieniem jego planów rozwoju.

Airbus wyprodukowany w Chinach już w Europie

Wizz Air, jako pierwszy w Europie tani przewoźnik, będzie eksploatować samolot Airbus, który został wyprodukowany w Chinach. Jak informuje portal Zdopravy, Airbus A321neo, o rejestracji 9H-WDR, wystartował z chińskiej fabryki należącej do europejskiego producenta samolotów i po zatankowaniu paliwa w Kazachstanie, wylądował w Budapeszcie. Według agencji Bloomberg chińska fabryka była w stanie zapewnić dostępność miejsca produkcyjnego zgodnie z oczekiwaniami klienta i jego planami rozwojowymi. Airbus nie ukrywa, że jego zdolności produkcyjne są zarezerwowane na lata do przodu. Niedawno wyszło na jaw, że przewoźnik IndiGo otrzyma nowo zamówione samoloty z rodziny A320 dopiero między 2030 a 2035 rokiem.

Chińska fabryka Airbusa rozpoczęła produkcję w 2008 roku. Była to pierwsza linia montażowa samolotów komercyjnych Airbusa poza Europą. Od pierwszej dostawy w 2009 roku dostarczyła ponad 600 samolotów głównie krajowym klientom. Obecnie produkuje cztery samoloty miesięcznie, a jeszcze w tym roku planuje zwiększenie tej liczby do sześciu samolotów na miesiąc. W kwietniu Airbus ogłosił, że fabryka zostanie rozbudowana o drugą linię. Producent wierzy, że dzięki ekspansji w Chinach do 2026 roku osiągnie swój plan produkcji 75 samolotów miesięcznie we wszystkich swoich zakładach.

Wizz Air

Czytaj też: Airbus rozszerza działalność w Chinach. Zwiększy produkcję

Airbus zwiększy produkcję w Chinach

Europejski producent samolotów Airbus zdominował rynek chiński, wyprzedzając swojego głównego amerykańskiego konkurenta – Boeinga – co głównie było konsekwencją sporów handlowych między Waszyngtonem a Pekinem. Guillaume Faury, dyrektor generalny Airbusa, podczas swojej pierwszej wizyty w Chinach od czasu pandemii COVID-19, powiedział reporterom, że ożywienie w kraju jest imponujące i obserwuje się tam silny impet.

Airbus przewiduje, że ruch lotniczy w Chinach będzie rósł średnio o 5,3% rocznie przez następne dwie dekady, przewyższając globalną średnią wynoszącą 3,6%. Nowa fabryka zwiększy zdolność produkcyjną o niemal połowę, a Airbus będzie miał łącznie dziesięć linii montażowych na świecie, w tym cztery w Niemczech, dwie we Francji i dwie w Stanach Zjednoczonych. W przeciwieństwie do Airbusa, Boeing skupia się na koncentracji produkcji w dwóch regionach Stanów Zjednoczonych.

Czytaj też: Transport lotniczy jest bezkonkurencyjny czasowo

Pierwszy chiński samolot C919. Konkurencja dla Airbus i Boeing?

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button