DrogowyE-commerceTransport

Niemiecki Quantron wchodzi na rynek w Stanach Zjednoczonych

Quantron AG oferuje innowacyjne rozwiązania w zakresie mobilności dla przyjaznego dla środowiska transportu towarów i pasażerów. Firma z siedzibą w Augsburgu nie tylko zaopatruje wielu europejskich klientów w pojazdy użytkowe z napędem akumulatorowym i wodorowym w celu długoterminowej redukcji emisji CO2, ale także oferuje ekosystem produktów i rozwiązań wokół zero-emisyjnej mobilności. Quantron wdroży teraz ten model biznesowy w Stanach Zjednoczonych, wraz z planami rozwoju nowych konstrukcji pojazdów użytkowych z układami napędowymi BEV i FCEV.

Quantron rozpoczął działalność w Stanach Zjednoczonych

Opierając się na strategicznym partnerstwie z kanadyjskim ekspertem w dziedzinie ogniw paliwowych Ballard Power Systems, Quantron ma ambicję stać się jednym z pionierów w Stanach Zjednoczonych w segmencie bezemisyjnych pojazdów długodystansowych opartych na wodorze o zerowej emisji. Do 2025 roku firma chce generować około 50% swoich obrotów na rynku północnoamerykańskim, z silnym naciskiem na rozwiązania wodorowe dla transportu długodystansowego, takie jak ciężarówki klasy 8.

Utworzenie filii w USA jest ważnym krokiem w kierunku realizacji naszego celu, jakim jest wprowadzenie pojazdów bezemisyjnych na światowe drogi. W Europie z powodzeniem eksploatowanych jest już blisko 100 pojazdów przerobionych przez Quantron. Widzimy potencjał dla USA we wczesnych latach trzycyfrowego wolumenu rocznie. Bardzo się cieszę, że Richard Haas, z ponad 40-letnim wielokulturowym doświadczeniem w branży mobilności, dołączy do nas jako prezes i dyrektor generalny Quantron US – powiedział Michael Perschke, dyrektor generalny Quantron AG.

Czytaj też: Mercedes zaprezentował prototyp wodorowej ciężarówki GenH2

Nowy i perspektywiczny rynek

Przed dołączeniem do Quantron, Richard Haas był prezesem i dyrektorem generalnym start-upu motoryzacyjnego Mahindra Automotive North America, uruchamiającego nowy zakład montażowy w rejonie Detroit. Wcześniej był dyrektorem technicznym Tesli Model S i weteranem w Ford Motor Company, z pięcioletnim stażem w Ford South America, gdzie był częścią małej grupy zadaniowej, która obejmowała wprowadzenie wielu nowych produktów w kompleksie montażowym typu greenfield w północno-wschodniej Brazylii.

Możliwość pracy w Quantron jest wyjątkowa i przekonywującaw branży, która obecnie obejmuje nowe technologie bez układów scalonych – szczególnie w dziedzinie elektrycznych układów napędowych z wodorowymi ogniwami paliwowymi dla średnich i dużych pojazdów użytkowych. Jestem zaszczycony i podekscytowany możliwością bycia jednym z pierwszych graczy w tej przestrzeni w Stanach Zjednoczonych – stwierdził Richard Haas.

W USA istnieje duże zapotrzebowanie na pojazdy napędzane paliwami alternatywnymi. Niedawno administracja Biden-Harris ogłosiła możliwość dofinansowania w wysokości 8 miliardów dolarów na utworzenie regionalnych centrów czystego wodoru (H2Hubs) w całym kraju, które będą stanowić kluczową część przyszłej czystej gospodarki energetycznej Ameryki.

Czytaj też: Strategia środowiskowa Orlen: w planach stacje tankowania wodoru w kolejnych polskich miastach

Wodór w transporcie ciężarowym ma potencjał wykorzystania

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button