IntermodalnyMorskiTransport

Port w Nowym Orleanie inwestuje w zwiększenie przepustowości

Port w Nowym Orleanie zainwestuje 140 mln dolarów w zwiększenie swojej przepustowości. Brandy D. Christian, prezes i dyrektor generalna portu oraz dyrektor generalna New Orleans Public Belt Railroad (NOPB) ogłosiła inwestycję podczas przemówienia o stanie portu na rok 2022, podkreślając sukcesy we wszystkich czterech liniach biznesowych portu oraz zakończenie kilku istotnych projektów infrastruktury morskiej.

Port w Nowym Orleanie mocno inwestuje w rozwój

Brandy D. Christian wskazała również na sesję legislacyjną w Luizjanie w 2022 r., podczas której Port w Nowym Orleanie zabezpieczył 96,595 mln dolarów wsparcia finansowego dla projektów infrastrukturalnych w całym regionie, aby sprostać przyszłemu wzrostowi.

Po stronie infrastruktury Port sfinalizował trzyletni projekt i inwestycję o wartości 140 mln dolarów w terminal kontenerowy Napoleon Avenu – napisano w komunikacie, dodając, że rozbudowa dodaje 4 nowe suwnice kontenerowe o rozstawie 100 stóp i tworzy dodatkową przestrzeń placu kontenerowego o pojemności 1 mln TEU.

Kosztująca 42 mln dolarów rozbudowa terminalu chłodniczego Jourdan Road w Nowym Orleanie prawie podwoiła kompleks chłodni w Inner Harbor – co wesprze stanowy przemysł drobiarski o wartości 1,6 mld dolarów, w tym ponad 300 komercyjnych producentów brojlerów.

Te ostatnie lata na globalnej scenie ujawniły fundamentalne znaczenie łańcucha dostaw w dostarczaniu żywności na półki sklepów spożywczych, paczek dostarczanych do naszych drzwi i wytworzonych produktów na rynki. Jako stan mamy tu prawdziwą szansę – nie tylko na zachowanie naszego dostępu do towarów i materiałów, ale na przywrócenie Luizjany jako integralnego węzła na globalnym rynku – powiedziała Christian.

Czytaj też: Port w Gdańsku z rekordem przeładunków. Pokonaliśmy Rosjan

Dobre połączenie morskie i kolejowe

Christian zauważyła, że Port w Nowym Orleanie przyjmuje teraz większe statki i jeszcze więcej ładunków.

Od nas zależy, czy wykorzystamy szansę, jaką niosą ze sobą te ogromne inwestycje – musimy dostarczyć obiekty morskie, które będą się z nimi równać. I właśnie to robimy. Jedno jest pewne – jeśli nasz stan ma pozostać w branży przewozów kontenerowych, przyciągnąć i utrzymać firmy produkcyjne i dystrybucyjne, musimy zbudować międzynarodowy terminal Louisiana o wartości 1,5 miliarda dolarów – dodała szefowa portu, zauważając, że nastąpił również postęp w zakresie istotnej długoterminowej inwestycji w drugi terminal kontenerowy, który będzie obsługiwał statki wszystkich rozmiarów.

Projekt jest na początku procesu uzyskiwania pozwoleń. Władze portu przewidują, że budowa rozpocznie się w 2025 roku, a pierwsze nabrzeże zostanie otwarte w 2028 roku. Lokalizacja w Violet, w stanie Luizjana, znajduje się w obrębie 100-letniej federalnej ochrony przeciwpowodziowej i w pobliżu systemów transportu lądowego portu.

Port finalizuje również negocjacje z prywatnymi partnerami, będącymi wiodącymi w branży przewoźnikami oceanicznymi i operatorami terminali.

Teraz, bardziej niż kiedykolwiek, oferujemy klientom bardziej zintegrowane rozwiązania morskie i kolejowe. Obejmuje to rosnące połączenia intermodalne do Środkowego Zachodu przez CN oraz do Dallas i Kansas City przez KCS. A obsługiwany przez Seacor serwis kontenerowy transportuje obecnie 30 000 TEU rocznie pomiędzy Nowym Orleanem, Baton Rouge, Memphis i teraz St. Louis – powiedziała Christian.

Czytaj też: Koniec przedmieść? Nadchodzi rewolucja na amerykańskim rynku nieruchomości

Izrael sprzedaje port w Hajfie. Kupi go operator wieloportowy z Indii

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button