DrogowyIntermodalnyKolejowyTransport

Holendrzy rozbudują terminal pod Wrocławiem! Wydadzą krocie!

Ma modernizację obiektu zostanie wykorzystane 2,7 miliona euro z funduszy UE

Holenderska firma Schavemaker Logistics & Transport rozbudowuje terminal kolejowy pod Wrocławiem. Terminal w Kątach Wrocławskich zostanie wyposażony w nowy, zelektryfikowany tor przeładunkowy, który będzie zdolny obsługiwać nawet standardowe pociągi o długości 740 metrów, zwiększając pojemność obiektu. 

Terminal pod Wrocławiem zostanie rozbudowany

Dzięki tej rozbudowie terminal kolejowy pod Wrocławiem będzie mógł obsłużyć jednocześnie trzy pociągi, skracając jednocześnie czas potrzebny do przemieszczania się pociągów o cztery godziny dziennie. Poza tym pojemność przeładunkowa terminala wzrośnie o 30 procent, a efektywność operacyjna o 35 procent.

Schavemaker twierdzi, że po przeprowadzeniu tych prac zwiększy się zdolność i efektywność transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T). Dodatkowo firma logistyczna zainstaluje farmę fotowoltaiczną, która dostarczy odnawialną energię dla terminala kolejowego.

Jak informuje portal IHO, na modernizację obiektu zostanie wykorzystane 2,7 miliona euro z funduszy Unii Europejskiej w ramach programu Europejskiego Instrumentu Finansowania Korytarzy Transeuropejskich (CEF).

Holendrzy rozbudują terminal pod Wrocławiem! Wydadzą krocie!
Schavemaker Logistics & Transport

Czytaj też: Ależ inwestycja! Nowy gdański terminal już niemal na półmetku 

Terminal w Kątach Wrocławskich

Schavemaker działa na polskim rynku od 2004 roku, a od 2007 roku jest właścicielem i operatorem Terminala Kontenerowego w Kątach Wrocławskich. Terminal Kontenerowy w Kątach Wrocławskich, położony w okolicach Wrocławia, to ważny węzeł drogowo-kolejowy w ramach transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T. Terminal jest częścią Korytarza Bałtyk-Adriatyk, który przecina sześć państw Unii Europejskiej: Polskę, Republikę Czeską, Słowację, Austrię, Włochy i Słowenię. Korytarz ten łączy bałtyckie porty w Gdyni, Gdańsku, Szczecinie i Świnoujściu z portami adriatyckimi w Trieście, Wenecji, Rawennie i Koprze.

Schavemaker

Czytaj też: Czesi i Słowacy bez motoryzacji są nikim. Polska sobie poradzi

Obecnie w otoczeniu Terminala działają cztery specjalne strefy ekonomiczne:

  • Tarnobrzeska Specjalna Strefa Ekonomiczna „EURO-PARK WISŁOSAN”,
  • Legnicka Specjalna Strefa Ekonomiczna,
  • Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna „INVEST-PARK”,
  • Kamiennogórska Specjalna Strefa Ekonomiczna Małej Przedsiębiorczości.

Sam Wrocław położony jest w strategicznym miejscu: blisko Czech (100 km do granicy), 300 km od Pragi, a także na trasie na Słowację. Miasto leży u zbiegu wielu ważnych tras europejskich, takich jak trasa z Paryża, Monachium i Madrytu do Warszawy lub Moskwy.

Morski terminal przeładunkowy CO2 w Gdańsku otrzymał unijne finansowanie

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button