LotniczyTransport

Royal Jordanian kupuje dwadzieścia nowych Airbus A320neos

Royal Jordanian nabędzie 20 nowych samolotów Airbus A320neo. Linia lotnicza jest też zainteresowana 10 samolotami Embraer E2 lub dodatkowymi Dreamlinerami od amerykańskiego Boeinga. Nowe maszsyny pozwolą jordańskiej narodowej linii lotniczej na ekspansję na krótko- i średniodystansowych trasach.

Royal Jordanian zwiększa swoją flotę dzięki samolotom Airbus

W przypadku Airbusa samoloty zastąpią 13 starszych samolotów z rodziny A320ceo, natomiast Embraery mają zastąpić dwa starsze E175 i E195. Nowe Airbus A320neo będą dzierżawione przez Royal Jordanian, z kolei Embraery zostałyby zakupione bezpośrednio od producenta. Na razie jordański przewoźnik Royal Jordanian zawarł z Airbus memorandum intencyjne w sprawie zakupu. Samoloty będą prawdopodobnie mieszanką mniejszych E190-E2 i większych E195-E2. To już drugi w ostatnim czasie sukces Embraera na Bliskim Wschodzie – w ostatnich dniach sześć nowych E195-E2 zamówił omański przewoźnik SalamAir. Umowa zawierała również opcję na kolejne sześć maszyn.

Royal Jordanian rok temu opublikował śmiały pięcioletni plan swojego rozwoju. Przewiduje on rozbudowę floty i sieci połączeń docelowych. Przewoźnik eksploatuje obecnie 25 samolotów, których średni wiek wynosi 15 lat. W ciągu najbliższych czterech lat linia planuje nabyć około 20 samolotów i otworzyć do 40 nowych tras. Jordańskie linie lotnicze są zainteresowane utworzeniem stałych tras do Izraela, Syrii i Libanu ze stolicy JordaniiAmmanu.

Czytaj też: Linie lotnicze Azji i Pacyfiku znów notują spadek ładunków cargo

Airbus zwiększył przewagę nad Boeingiem

Mimo rosnącego zainteresowania samolotami Boeinga, jego europejski rywal Airbus prowadzi w tym roku na rynku z dużą przewagą w nowych zamówieniach. Airbus zwiększył przewagę nad Boeingiem, przede wszystkim dzięki ogłoszonej umowie z chińskimi przewoźnikami. Umowa dotyczyła prawie trzystu samolotów, a łącznie Airbus otrzymał w lipcu 401 nowych zamówień. Od początku roku Airbus otrzymał łącznie 656 zamówień netto (po odjęciu anulowanych kontraktów). Z kolei Boeing odnotował w lipcu zamówienia na 130 samolotów, a od początku roku ma 312 zamówień netto. W lipcu Boeingowi pomógł głównie kontrakt z Delta Air Lines.

Airbus dostarczył w lipcu 46 samolotów, w porównaniu z 60 w czerwcu tego roku i 47 w lipcu rok temu. W pierwszych siedmiu miesiącach tego roku Airbus dostarczył 341 samolotów. Boeing dostarczył w lipcu 26 samolotów, najmniej od pięciu miesięcy. W tym roku producent dostarczył łącznie 242 samoloty.

Czytaj też: Turecka gospodarka z dużą inflacją i olbrzymim wzrostem

Linie Croatia Airlines zamówiły 6 samolotów Airbus A220

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button