E-commerce
Gorące newsy

TikTok nawiąże współpracę z TalkShopLive przy zakupach na żywo

TikTok ma nawiązać współpracę z TalkShopLive z siedzibą w Los Angeles, aby uruchomić swoją platformę zakupów na żywo w Ameryce Północnej poprzez outsourcing swojej działalności. Według Financial Times firmy wciąż finalizują ustalenia, ale żadne umowy nie zostały dotychczas podpisane.

TikTok nawiąże współpracę z TalkShopLive

Należąca do Bytedance platforma zakupów na żywo TikTok Shop jest dostępna na rynkach azjatyckich, w tym w Tajlandii, Malezji i Wietnamie. W zeszłym roku została uruchomiona w Wielkiej Brytanii. TikTok Shop pozwala użytkownikom kupować produkty poprzez linki w aplikacji podczas transmisji na żywo, a aplikacja TalkShopLive z siedzibą w Los Angeles działa na podobnej koncepcji. TalkShopLive określa się na swojej stronie internetowej jako „platforma do strumieniowego przesyłania na żywo, społecznościowego kupowania i sprzedawania”.

Partnerstwo ma miejsce w czasie, gdy TikTok, który zalicza Stany Zjednoczone do swojego największego rynku, staje w obliczu kontroli ze strony amerykańskich ustawodawców kwestionujących zabezpieczenia danych użytkowników przez chińską aplikację. Z kolei TalkShopLive w zeszłym roku podpisał umowę z amerykańskim detalistą Walmart, aby zapewnić treści sklepowe poprzez osadzanie filmów na stronie Walmart.com.

Czytaj też: Shopify i YT uruchamiają YouTube Shopping. Czas na zakupy live

Zakupy na żywo nie są jeszcze popularne w Europie

Również platforma e-commerce Shopify i YouTube uruchomią YouTube Shopping. Funkcja oferuje wiele opcji zakupów na żywo, gdzie użytkownicy mogą kupować produkty bezpośrednio w witrynie YouTube. Chociaż live shopping nabiera rozpędu w Azji, w Europie nie jest jeszcze zbyt popularny. Według badania przeprowadzonego w Holandii, tylko 13 procent konsumentów uczestniczyło w zakupach na żywo w ciągu ostatniego roku.

Handel w dzisiejszych czasach jest wielokanałowy, a YouTube jest jednym z najbardziej wpływowych kanałów na naszej planecie. Nowa integracja Shopify z YouTube fundamentalnie zmieni to, jak wyglądają możliwości dla niezależnych marek w gospodarce twórców – mówi wiceprezes ds. produktu Kaz Nejatian z Shopify.

YouTube obsługuje obecnie ponad 2 miliardy użytkowników miesięcznie. TikTok, który prześciga YouTube pod względem popularności i czasu oglądania, uruchomił pod koniec ubiegłego roku własne narzędzie do zakupów na żywo w Europie. W tym miesiącu firma wycofała się jednak z europejskiego rynku po rozczarowujących wynikach. Jeden z pracowników powiedział Financial Times, że ten rynek ,,po prostu jeszcze nie istnieje”.

Czytaj też: E-commerce przyczyniają się do zmniejszania liczby miejsc pracy

Shopify i Twitter podpisały umowę o współpracy. To plan Elona Muska?

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button