DrogowyTransport

Madryt dofinansuje szkolenie kierowców ciężarówek. Brakuje ludzi

Eksperci wskazują, że niedobór kierowców w Europie może się potroić w ciągu zaledwie czterech lat

Hiszpański transport drogowy ma problemy z niedoborem kierowców, który szacuje się na około dwadzieścia tysięcy osób. Hiszpańskie władze podejmują różnego rodzaju inicjatywy, których celem jest ułatwienie dostępu do tego zawodu. Jak informuje portal Trasporto Europa, władze Madrytu postanowiły dofinansować szkolenie kierowców ciężarówek.

Szkolenie kierowców ciężarówek w Madrycie

Wspólnota Madrytu chce dofinansować szkolenie kierowców ciężarówek samodzielnie, bez udziału państwa i władz centralnych, jednocześnie wykorzystując część funduszy europejskich na szkolenia. Szkolenie ma zapewnić wkład w uzyskanie wyższych praw jazdy przez bezrobotnych. Świadczenie rozłożone jest na lata 2023-2025 i przeznaczone jest dla osób już posiadających prawo jazdy B, które osiągnęły minimalny wiek uprawniający do uzyskania uprawnień C, CE i D.

Jak informuje portal Trasporto Europa, każdy beneficjent otrzyma bon o wartości 600 euro, który powinien pokryć zapisanie się do autoryzowanego ośrodka szkoleniowego, dwadzieścia godzin zajęć teoretycznych i pięć godzin praktyki, podzielonych na dziesięć półgodzinnych zajęć z jazdy i manewrowania. Wspólnota Madrytu szacuje, że w okresie trzech lat pomoc mogłaby dotrzeć do co najmniej 2800 osób. Hiszpański transport drogowy ma poważne problemy z niedoborem kierowców, który szacuje się na około dwadzieścia tysięcy osób.

Czytaj też: Poważny niedobór kierowców w Niemczech. Zmienią przepisy?

Niedobór kierowców w Europie

Eksperci wskazują, że jeśli nie zostaną podjęte zdecydowane działania, niedobór kierowców w Europie może się potroić w ciągu zaledwie czterech lat, przekraczając liczbę dwóch milionów wolnych miejsc pracy w 2026 roku. Jak wskazuje portal Trasporto Europa, tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 roku zapotrzebowanie na kierowców wzrosło o czterdzieści procent.

W obliczu wzrostu popytu w ciągu najbliższych czterech lat, 30 procent pracujących dziś kierowców odejdzie na emeryturę, a stopa zastąpienia młodych ludzi będzie od czterech do siedmiu razy niższa. W praktyce istnieje ryzyko, że w 2026 roku 60 procent stanowisk nie zostanie obsadzonych. Rozwiązaniem może być zmniejszenie minimalnego wieku uprawniającego do zdobycia kwalifikacji, który obecnie w pięciu krajach UE wynosi 21 lat. Eksperci postulują wprowadzenie minimalnego wieku 18 lat, szkolenia rozpoczynającego się w wieku 17 lat, oraz większych nakładów na budowę bezpiecznych miejsc parkingowych.

Czytaj też: Brak kierowców w Wielkiej Brytanii rozpętał mały kryzys paliwowy

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button